https://saposyprincesas.elmundo.es/consejos/educacion-colegio/mejorar-comunicacion-primera-infancia/
Resum:
La lectura parla sobre la importància que té el fet
d’interactuar i socialitzar dins l’educació. La interacció és la manera
primigènia que tenim les persones d’estar al món i, per aquest motiu, dins de
qualsevol grup, la comunicació sorgeix de manera natural i espontània. Això
també succeeix a les escoles a l’arribada i a la sortida, entre passadissos, al
pati i a l’aula. L’espai social ens permet construir el coneixement i entendre
que és essencial aprendre a fer això col·laborant amb els altres. Les persones
responsables de què això sigui possible són totes aquelles que formen part de la
comunitat educativa dels centres. L’aula ha de ser un espai viu i de
descobriment liderat per un professorat implicat, savi i capaç de transmetre
coneixements i valors a la vegada que dialoga amb els alumnes i construeix amb
ells l’aprenentatge, facilitant-li i connectant-lo amb experiències funcionals
i que també ensenyen a apropar-se a l’abstracció.
Comentari personal:
Aquest text el relaciono amb la meva experiència de pràctiques on vaig tenir l’oportunitat de veure com treballaven per comunitats d’aprenentatge, un sistema que afavoria molt la interacció i socialització dels infants a qualsevol espai de l’escola. Els passadissos i la resta de zones de pas eren una extensió més de l’aula. El fet que hi hagués més d’un professor permetia configurar petits grups i treballar de manera més propera amb els companys i la mestra, afavorint la comunicació i relació entre iguals i amb el docent.
Aquest text el relaciono amb la meva experiència de pràctiques on vaig tenir l’oportunitat de veure com treballaven per comunitats d’aprenentatge, un sistema que afavoria molt la interacció i socialització dels infants a qualsevol espai de l’escola. Els passadissos i la resta de zones de pas eren una extensió més de l’aula. El fet que hi hagués més d’un professor permetia configurar petits grups i treballar de manera més propera amb els companys i la mestra, afavorint la comunicació i relació entre iguals i amb el docent.
Preguntes:
- Com hauríem d’haver afrontat la situació de la pandèmia per tal que aquesta no afectés la col·lectivitat?
- L’ús de la tecnologia a l’aula pot ser beneficiós? Hi ha maneres d’introduir-la sense que es propicií la individualitat i es produeixi un distanciament social entre infants?
Paraules clau:
Interacció, social, escola, aprenentatge
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada