LECTURA 01 - ESCUELA E INTERACCIÓN SOCIAL
Síntesi:
En aquest text,
a través de casos reals d'infants entre quatre i setze anys, podem observar com
en tots remarquen la importància de l'escola com un espai d'interacció social.
A l'escola, els infants, aprenen a comunicar-se de forma natural i espontània.
Aquesta
interacció l'anomenen com l'autèntic motor de l'aprenentatge per als infants.
A través d'aquesta interacció dins l'escola, els infants aprenen a través de la
col·laboració amb els altres.
En aquest cas,
els docents som els responsables de què això pugui succeir. Hem de valorar el
paper del mestre com un docent reflexiu, que experimenti, comparteixi i creï
materials.
Hem d'actuar com que l'alumne és l'agent actiu en l'aprenentatge i que alhora
aprèn a través de la interacció amb els del seu entorn.
Després d’haver
llegit la lectura, he vist una relació amb Vygostsky com també l’anomenen en el
text. Vygostky explica com el desenvolupament cultural de l’infant és a través
de dues fases. La primera a través de l’escola social i seguidament des d’una
escola individual.
En tota la
lectura, dóna molta importància a la socialització de l’infant, per això ho
podem relacionar directament amb aquest autor. Vygostsky posa el focus en les
interaccions socials, atès que són el centre de desenvolupament humà i de
l’aprenentatge. Considera que l’aprenentatge no és exclusivament individual,
sinó que també depèn del context i la cultura en la qual se socialitza cada
individu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada