1. Breu síntesi de la lectura.
Aquest text pretén destacar la importància de la part oral en l’àmbit educatiu, especialment en temps de pandèmia atès que va ser un factor crucial per tal de mantenir els centres educatius oberts, amb la finalitat que els infants poguessin continuar interaccionant amb els companys com a motor d’aprenentatge, desenvolupament social i cognitiu.
Altrament, en aquest text s’analitzen diverses converses que es donen dins de les aules entre alumnes de 4 a 16 anys, mitjanant propostes de treball transversals que uneixen les diverses assignatures gràcies a: l’escolta, parla, lectura... i, també, en la comunicació espontània amb els altres, per exemple en els moments d’entrada i sortida de l’escola.
En conclusió, es vol fer veure la importància del fet que l’escola a banda
de ser un espai que permet construir coneixements, també ajuda a veure la rellevància
de col·laborar i interactuar amb altres persones.
2. Comentari personal.
M’ha semblat rellevant la gran importància que es vol transmetre a través d’aquest text sobre la interacció social i la conversa entre les persones, especialment dels alumnes. Així doncs, seguint en la mateixa línia que aquesta lectura, penso que l’època de la pandèmia va ser un moment en què tots vam prendre consciència realment de la importància de poder comunicar-nos, interactuar i socialitzar amb la resta d’individus.
El fet de deixar d’anar al centre educatiu i tot el que això comporta (transport, trobar-te a la porta amb els companys, parlar a l’hora del pati, al passadís...) va provocar que d’alguna manera es produïssin canvis a l’hora de comunicar-nos, degut a que ens veiem molt menys temps i, també perquè tot era molt diferent del que havíem viscut fins al moment.
Però, tot i això, a la meva experiència, el fet de poder continuar les classes de forma telemàtica, va promoure que ens uníssim més per exemple durant les hores de “pati” o, després d’acabar la jornada lectiva que fèiem des de casa, ja que, ens connectàvem per videotrucada entre alguns companys per tal de parlar i interactuar entre nosaltres, i així continuar d’alguna forma amb el què fèiem habitualment quan sí que podíem anar presencialment a l’escola.
Altrament, tal com exposa la lectura, per als alumnes d’infantil també va ser un moment crucial per tal de poder continuar amb el seu procés de desenvolupament i aprenentatge, especialment d’interacció i comunicació atès que en edats primerenques és essencial que hi hagi un seguiment d’aquests coneixements que descobreixen dia rere dia.
Finalment, també és important destacar la interacció i socialització que es
dóna a gran part de les assignatures que fem mitjançant els treballs en grup,
atès que aquests ens permeten enriquir-nos mútuament i aprendre coses noves de
cadascun dels companys que formen part de l’equip.
3.
Pregunta que faria a l'autor del text.
Què és el que més et va sorprendre del diàleg entre els infants?
4.
5 paraules clau que selecciono com a termes importants.
Interacció, socialització, conversa, transversalitat i espontaneïtat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada