dimarts, 28 de març del 2023

Lectura 01

Breu síntesi de la lectura:

L'objectiu de la lectura és posar de manifest l'impacte que tenen les escoles, enteses com un espai social, en el desenvolupament dels infants.

Explica que la interacció, l'oral, està present en totes les accions que fem al llarg de la nostra vida, no només durant l'etapa d'escolaritat i sense tenir en compte en quina etapa d'aquesta hi siguem, l'oral hi és sempre perquè forma part de la nostra essència com a persones.

D'altra banda, l'oral és el motor per a l'aprenentatge, més enllà de ser una tècnica a l'aula perquè el docent transmeti els seus coneixements. És fonamental en el desenvolupament social i cognitiu dels infants, permet als individus construir aprenentatge conjuntament, a través del diàleg i les discussions.
També explica, que molts aspectes de l'oralitat s'aprenen per socialització, però n'hi ha d'altres que difícilment es poden trobar fora de contextos formals i, per tant, cal ensenyar-los explícitament. A més a més, hi ha casos en què la socialització espontània és dèbil i és l'escola l'encarregada de suplir-la.


Reflexió: 

Jo relaciono aquesta lectura amb la meva pròpia experiència durant els anys d'escolaritat obligatòria. En un principi totes les tasques eren individuals i la feina era cosa de cadascú, de fet, recordo que parlar amb els companys era motiu de càstig. A mesura que van anar avançant els cursos aquestes mesures també van progressar i, quan jo era a 4t d'ESO, vam començar a treballar per projectes.
És quelcom em va impactar, perquè no estava acostumada a aquesta manera de fer feina i no acabàvem d'entendre el propòsit del treball en grup. Estàvem tan acostumats al treball individual, que ens costava la idea de dependre de la resta per dur a terme una tasca i, d'alguna manera, no ens acabava d'agradar.


Avui en dia, ja he après a treballar en grup i entenc la seva importància, en part pels aprenentatges que he adquirit al Grau, i crec que és una manera de treballar molt poderosa, enriquidora i útil de cara al futur.


Pregunta per a l'autor: 

Si els aprenentatges es generen d’una manera més positiva grupalment i compartint els saber amb els companys, és coherent que l’avaluació sempre sigui individual?


Paraules clau de la lectura: 

  • Diàleg
  • Aprenentatge compartit
  • Interacció
  • Socialització


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...