dimarts, 28 de març del 2023

LECTURA 01. ESCUELA E INTERACCIÓN SOCIAL: HABLAR PARA PENSAR, PARA APRENDER, PARA SER

LECTURA 01: ESCUELA E INTERACCIÓN SOCIAL: HABLAR PARA PENSAR, PARA APRENDER, PARA SER

Font: La Vanguardia

RESUM DE LA LECTURA

A la lectura, es pretén comunicar i comprendre com a través de la interacció social podem aconseguir un aprenentatge més enriquidor mitjançant diversos elements, tant a l'escola com en el nostre entorn. L'aula és un espai on es brinda l'oportunitat de compartir coneixements, realitzar reflexions i debats, i on es pot aprendre dels altres. Per aquesta raó, podríem afirmar que el pensament col·lectiu comporta diversos beneficis o avantatges que enriqueixen l'individu a l'hora de pensar de manera individual. La lectura se centra, en part, en el context de diferents tipus de textos, per tant, es menciona que realitzar activitats o escrits en grup proporciona l'oportunitat d'adquirir un vocabulari més ampli, diferents estils d'escriptura, expressions, entre d'altres.

Nosaltres com a educadors hem de recolzar la idea de l'espai social com a aprenentatge i desenvolupament humà, és a dir, hem de ser capaços de transmetre coneixements i valors mentre dialoguem amb els nostres alumnes i ells van construint gradualment el seu aprenentatge, acostant-los a través de diverses experiències dins d'aquest entorn.

En aquest text es presenten diverses propostes educatives que alguns docents han dut a terme amb nens de diferents edats amb la finalitat de treballar aquesta interacció entre els estudiants, i com vaig mencionar anteriorment, aquestes interaccions i l'intercanvi de coneixements els ajuda a aprendre els uns dels altres. Els nens poden conèixer diferents textos a través d'aquesta interacció amb altres nens, però en aquest cas no podran aprendre socialitzant amb els seus companys. Atès que són textos acadèmics, no s'utilitzaran fora de contextos formals.

OPINIÓ

Personalment, destacaria la importància de la interacció social com a eina fonamental per aconseguir un aprenentatge més enriquidor. És fascinant veure com l'aula es converteix en un espai de diàleg, reflexió i debat, on tant els alumnes com els educadors poden compartir coneixements i enriquir-se mútuament. A través d'aquesta interacció, s'adquireix un vocabulari més ampli, s'exploren diferents estils d'escriptura i s'aprèn a expressar-se de manera més completa. A més, el text subratlla la importància de transmetre valors i fomentar el desenvolupament humà en aquest entorn social. Aquest enfocament pedagògic permet als alumnes créixer de manera integral, connectant amb altres persones i aprenent de les seves experiències. En resum, considero que la interacció social és fonamental per a un aprenentatge significatiu i per al desenvolupament personal dels estudiants.

PREGUNTA A L'AUTOR

Quins són alguns exemples concrets de les propostes educatives que mencioneu en el text i com han estat els resultats d'aquestes experiències en la interacció social dels estudiants?

PARAULES CLAU

- Interacció social

- Aprenentatge

- Espai educatiu

- Diàleg

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...