- Breu resum de la lectura
En el context de pandèmia global, els autors d’aquest article justifiquen a través de diferents reflexions respecte la interacció que hi ha dins l’aula, la importància de què els joves estiguin en contacte social, afirmen que és essencial per l’aprenentatge i el desenvolupament social i cognitiu.
Aquestes reflexions fant referència a: la parla i el procés de pensar, expliquen que el discurs oral i escrit pot retroalimentar-se i incrementar el domini de la llengua a través d’aprendre en comunitat de discurs on tothom participa i parla sobre un tema; parlar sobre els formats en què ens comuniquem: el gèneres discursius, destaquen que s’apren a partir de la participació i els intercanvis comunicatius, per exemple per les xarxes socials (no afecten a la capacitat d’escriure perquè els alumnes s’adequen al context de cada xarxa); referència a fer que el text “es mogui”, escriure un text amb altres companys perquè el text es vagi corregint a l’hora que es fa, l’adequació, el gènere, les intencions, entre d’altres. Per últim, fa referència a parlar per ser, reflexionen sobre la gran influència de l’escola i els sabers de l’adult a l’hora de potenciar el coneixement de l’alumne.
Finalment, van arribar a la conclusió que l’escola és un espai social que permet construir el coneixement i entendre que és essencial aprendre a col·laborar amb la resta. Els autors defensen que com a mestres hem de defensar aquesta idea perquè les escoles siguin sent espais oberts, vius i inclusius, en qualsevol context (havent una pandèmia també).
“L’educació com la creació d’entorns rics i estimulants que proporcionen l’activitat exploradora dels alumnes, amb preguntes, reptes, resolució de problemas i interacció social.”
- Alguns interrogants que planteja i que formularíeu a l’autor
M’ha semblat interessant la temàtica del text, sobretot la importància que té que els joves estiguin en contacte social i que aprenguin en comunitat de discurs on tothom participa, ja que m’ha recordat a la intel·ligència distribuïda de Resnick, Salomon, Rogoff, Palinscar i Brown que he aprés en aquest curs a l’assignatura de Processos educatius i d’aprenentatge. Aquests autors defensen que la intel·ligència no està en l'individu sinó que està distribuïda entre els membres d’una comunitat i que gràcies a les aportacions de les altres persones enriquim els nostres coneixements.
Relacionat amb la importància de d’aprendre en comunitat, vull destacar que a l’assignatura de Centres Educatius d’Educació Infantil he pogut sentir que realment el treball cooperatiu és molt important pels aprenentatges. En concret, en aquesta assignatura havíem de compartir les reflexions d’una lectura entre els companys, per tant, havíem de posar en comú i debatre. Durant aquella classe em va sorprendre que hi havien punts de vista que jo no havia tingut presents i em va fer aprofundir i indagar molt més en la lectura.
El que més m’ha cridat l’atenció de la lectura és l’estudi sobre si les tecnologies influeixen en la manera d’escriure dels infants. Com a experiència pròpia vull destacar que a mi l’ús de les xarxes socials com a eina de comunicació m’ha servit per millorar l’ortografia i entendre que depen del context s’ha d’adequar el discurs, ja que durant els dies envio o rep molts missatges que escric amb l’ajuda del corrector i despen del context (missatges de la meva família, d’amics, de la feina, de professors…) utilitzo una forma més formal o menys.
M’ha semblat interessant la temàtica del text, sobretot la importància que té que els joves estiguin en contacte social i que aprenguin en comunitat de discurs on tothom participa, ja que m’ha recordat a la intel·ligència distribuïda de Resnick, Salomon, Rogoff, Palinscar i Brown que he aprés en aquest curs a l’assignatura de Processos educatius i d’aprenentatge. Aquests autors defensen que la intel·ligència no està en l'individu sinó que està distribuïda entre els membres d’una comunitat i que gràcies a les aportacions de les altres persones enriquim els nostres coneixements.
Relacionat amb la importància de d’aprendre en comunitat, vull destacar que a l’assignatura de Centres Educatius d’Educació Infantil he pogut sentir que realment el treball cooperatiu és molt important pels aprenentatges. En concret, en aquesta assignatura havíem de compartir les reflexions d’una lectura entre els companys, per tant, havíem de posar en comú i debatre. Durant aquella classe em va sorprendre que hi havien punts de vista que jo no havia tingut presents i em va fer aprofundir i indagar molt més en la lectura.
El que més m’ha cridat l’atenció de la lectura és l’estudi sobre si les tecnologies influeixen en la manera d’escriure dels infants. Com a experiència pròpia vull destacar que a mi l’ús de les xarxes socials com a eina de comunicació m’ha servit per millorar l’ortografia i entendre que depen del context s’ha d’adequar el discurs, ja que durant els dies envio o rep molts missatges que escric amb l’ajuda del corrector i despen del context (missatges de la meva família, d’amics, de la feina, de professors…) utilitzo una forma més formal o menys.
- Paraules clau seleccionaries com a termes que són importants.
Contacte social
Interacció
Discurs oral i escrit
Entorns rics
Fernandez, L. (2020, 14 octubre). Comportamiento niños| trabajo equipo. depsicologia.com. https://depsicologia.com/comportamiento-nios-trabajo-equipo/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada