dilluns, 27 de març del 2023

LECTURA 01

 LECTURA 01

La interacció social és un aspecte essencial del desenvolupament humà i s'ha reconegut com un component crucial de l'aprenentatge de les escoles. Els nens aprenen no només dels professors, sinó també els uns dels altres, i la interacció social entre ells pot comportar una sèrie de beneficis. 

L'aprenentatge col·laboratiu i les habilitats de resolució de problemes són essencials per tenir èxit en el món actual, i la interacció social entre els nens a les escoles pot promoure aquestes habilitats. Quan els nens treballen junts en projectes i tasques, aprenen a comunicar-se de manera eficaç, escoltar les idees dels altres i treballar per aconseguir un objectiu comú. Aquesta col·laboració els pot ajudar a desenvolupar habilitats per resoldre problemes mentre treballen junts per superar els reptes i trobar solucions. A més, la interacció social pot ajudar els nens a crear confiança entre ells, cosa que pot conduir a un treball en equip més eficaç.

Les interaccions entre iguals poden ser una eina valuosa perquè els nens desenvolupin habilitats socials i intel·ligència emocional. En interactuar amb els seus companys, els nens aprenen a comprendre i adquirir nous i coneixements i punts de vista. Això els pot ajudar a desenvolupar empatia i compassió. A més, les interaccions entre iguals poden ajudar els nens a aprendre a comunicar-se de manera eficaç i a comprometre's. Aquestes habilitats són essencials per a l'èxit tant en les relacions personals, socials i professionals.

El treball en grup i les discussions a l'aula poden oferir oportunitats als nens per compartir idees i perspectives, donant lloc a una comprensió més profunda del material. Quan els nens treballen junts, poden aportar diferents perspectives i experiències a la taula, cosa que pot conduir a debats més profunds i a una experiència d'aprenentatge més rica. A més, quan s'anima als nens a compartir les seves idees i opinions, desenvolupen la confiança en les seves pròpies capacitats i aprenen a respectar les idees i opinions dels altres. Això pot conduir a un entorn d'aula més inclusiu i d'acceptació, que és essencial per fomentar l'amor per l'aprenentatge.

En conclusió, la lectura parla sobre que la interacció social entre els nens a les escoles pot tenir un impacte profund en el seu aprenentatge i desenvolupament. En promoure l'aprenentatge col·laboratiu i les habilitats de resolució de problemes, ajudant-los a desenvolupar habilitats socials i intel·ligència emocional i oferint-los oportunitats per compartir idees i perspectives, la interacció social pot crear un entorn d'aprenentatge més atractiu i inclusiu. Com a educadors, és fonamental reconèixer la importància de la interacció social a l'aula i crear oportunitats perquè els nens aprenguin els uns dels altres.

PREGUNTES:

  1. Quan els infants interaccionen entre ells quin creus què és el paper de l’adult, si els arguments no són correctes?

Considero que mai m’havia parat a pensar la importància que té la interacció entre els infants, i aquesta lectura ha sabut exposar els àmbits que enriqueixen aquesta metodologia i quins elements intervenen. 





Enllaç: débats (rivaudiere.fr)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...