dilluns, 27 de març del 2023

LECTURA 01: Fonitch & Fabregat


ESCUELA E INTERACCIÓN SOCIAL: HABLAR PARA PENSAR, PARA APRENDER, PARA SER



  1. Síntesi de la lectura. Selecció de 3-5 paraules clau que seleccionaria en relació amb el text


En aquesta lectura, el Dr. Xavier Fontich i el Dr. Santiago Fabregat, ens comparteixen algunes de les reflexions entorn a la interacció que hi ha dins les aules. A través de diferents exemples de conversa, diàlegs i reflexions reals que hi ha entre alumnes d’entre 4 i 16 anys, ens permeten veure com la socialització (sobretot dins les aules) és el motor de l’aprenentatge i ajuda al desenvolupament social i cognitiu dels individus. Ens deixen veure la importància que exerceixen les escoles i les múltiples interaccions socials que s'hi reprodueixen diàriament, a tot arreu i a totes hores, per al desenvolupament integral dels i les alumnes.


2. Relació d’aspectes que ens semblin rellevants amb alguna assignatura o vida personal


Aquest text reflecteix clarament el nostre dia a dia, fet que fa que estigui estretament relacionat amb la meva vida personal i, sobretot escolar. Nosaltres com a éssers humans, som éssers que socialitzem de manera espontània i innata, així que crec que és un molt bon text per reflexionar sobre com els infants es relacionen i la importància que té saber relacionar-se per aprendre i tenir un bon desenvolupament social i individual.


Considero que per al nostre futur com a educadores, ens serveix per donar-li encara més importància a tota mena de relacions que hi ha dins l'aula, tenint molt en compte i molt present el fet que tenim una gran responsabilitat tant dins com fora de les aules, no només com a educadores, sinó també com a persones.


És per això, que també crec que és una lectura que hauria de fer tothom, perquè veiessin la importància de la socialització i les diferents maneres de treballar-la. A mi personalment, m'hauria agradat molt poder tenir aquesta consciència anys enrere i que la meva família en general també l'hagués tingut.

El fet de viure en un poble ens ha ajudat molt a poder tenir una bona interacció entre municipi-escola, hi havia molts projectes per part de l'Ajuntament que ens ajudaven a sortir de l'escola i fer sortides pel poble, fent que d'aquesta manera poguéssim relacionar-nos amb l'ambient i l'entorn que ens envolta. D'altra banda, però, considero que les famílies no estaven formant part del procés en primera persona, que jo crec que és el que haurien de fer totes les famílies i escoles, ja que al final són els seus fills i filles i considero que els hi agrada i els hi fa il·lusió formar part del dia a dia dels seus fills/es, encara que presencialment no hi puguin ser.


També, considero molt interessant que ens hagin posat fragments de converses reals entre alumnes, perquè a través d'aquestes podem veure d'una manera més clara el que ens vol transmetre en l'àmbit teòric. També és interessant que, a través d’aquestes, podem descobrir moments que són importants per als infants i donar-li el valor que tenen. A mi m’hagués agradat molt quan era petita, que es tinguessin tots aquests aspectes en compte, perquè crec que és la clau per fer que hi hagi un aprenentatge i un bon desenvolupament dels infants. 


En conclusió, el que espero és poder i aconseguir implementar és el següent: "l'aula hauria de ser un espai viu i de descobriment liderat per un professorat implicat, savi i capaç de transmetre coneixements i valors alhora que dialoga amb els alumnes i construeix amb ells l'aprenentatge, facilitant-lo i connectant-lo amb experiències funcionals i que també ensenya a apropar-se a l'abstracció" (Fontich, 2011, p. 82).No podem oblidar que els alumnes són el centre de tot aprenentatge.


3. Formular una pregunta que faríem a l’autor?


  • Com podem fer nosaltres com a educadores, per intentar fomentar aquest espai social escolar?


  1. Paraules clau

Interacció, socialització, aprenentatge, escola, llenguatge.



Hablar y pensar en una lengua extranjera podría hacer que tomemos  decisiones más útiles | Bioguia

Font: https://www.bioguia.com/entretenimiento/hablar-y-pensar-en-una-nueva-extranjera-podria-hacer-que-tomemos-decisiones-mas-utiles_29289287.html


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...