Lectura Fontich & Fabregat
Síntesi:
Segons la UNESCO si es tanquen les escoles es, perd el contacte social que tenen els infants i els joves.
El text ens diu que en la nostra naturalesa està la socialització amb altres persones i aquesta hauria de ser una tècnica per fomentar l’aprenentatge que consisteix a tenir un bon nivell en lectura, escolta, parla i escriptura. Cal destacar també que el pensament i el llenguatge són aspectes que es retroalimenten, d’igual manera ho fan el text escrit i l’oralitat que potencien el llenguatge.
Segons Vygotsky el desenvolupament cultural es pot veure en dues ocasions, la primera més a escala social, en canvi, la segona és més a escala individual.
El text ens posa diversos exemples, per una banda, una activitat amb infants entre 4 o 5 anys que s’han de comunicar en una activitat que es diu: “¿Cómo sabré en qué piensas?” i ho fan a través de l’oralitat. Per altra banda, amb alumnes més grans d’uns catorze anys un docent els hi feia debatre i també fer un diari, per resoldre dubtes l’endemà o simplement per comentar la classe.
Reflexió final el text remarca la importància de la socialització en l’educació i els docents han de ser capaços de trobar espais per poder treball la individualitat com el treball grupal.
Relació d’algun aspecte rellevant amb la nostre vida personal:
Pel que respecta al text i la meva experiència personal, a l’escola ens donaven una hora de joc lliure on es potenciava la socialització i l’expressió emocional. Les mestres ens portaven a un racó de l’escola on l’espai era el més adient per portar a terme aquesta interacció tant amb les mestres com amb els companys. Ens deixaven una sèrie de materials per poder comunicar-nos millor i potenciar la nostra expressió i expressar les emocions que sentim en cada moment amb les interaccions que teníem amb entre nosaltres.
L’activitat que més recordo va ser que la mestra ens va deixar en un racó a uns quants alumnes per poder socialitzar, nosaltres mateixos ens vam emparellar de manera que hi ha una persona tímida amb una una mica més xerraire. Jo, era la tímida i la meva parella era molt sociable i estan una estona junts em va fer sentir molt còmode i amb ganes d’obrir-me i explicar coses que abans no ho faria per res del món, però després d’estar una estona amb el company vaig intentar imitar les seves habilitats socials en aquell moment per ser una persona més oberta.
Jo personalment, vaig viure aquella activitat molt bé, ja que em va servir per poder comunicar-me i expressar el que sentia en aquell moment. L’escola potenciava la nostra socialització creant un espai concret per ajudar al nostre desenvolupament social i expressiu.
Pregunta: Com podem fomentar en la nostra actualitat amb les tecnologies el parlar cara a cara?
Paraules clau:
Socialització
Aprenentatge
Transmetre
Capacitat
Imatge:
https://blog.ecagrupoeducativo.mx/greenland/la-importancia-de-la-socializacion-en-preescolar
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada