Escuela e interacción social: Hablar para pensar, para aprender, para ser
https://sdemocional.org/conversacion-desarrollo/
Síntesi
Aquest escrit ens posa de manifest la importància que té l’escola i les tantes interaccions que s'hi produeixen en ella al llarg del dia. També, tracta com la socialització hauria de ser una tècnica per poder reforçar l'aprenentatge per tal d'aconseguir una bona parla, lectura i escriptura. I a més, es parla de com la socialització hauria de ser una tècnica per reforçar l'aprenentatge per tal d'obtenir una bona parla, lectura i escriptura.
Aquest text reflexiona sobre diversos aspectes:
En primer lloc, el text destaca la importància que té discutir de manera assertiva sobre quelcom tema en concret amb els companys i companyes per tal d'afavorir el debat.
En segon lloc, ens conta com a través de certes explicacions i preguntes, es pot arribar a assolir una reflexió. És a dir, si ens pregunten alguna cosa, arribarem a fer una certa interpretació a través d'un procés mental i mourem coneixements, idees i pensaments per tal de resoldre una situació.
En tercer lloc, se'ns parla de la importància que tenen els espais per tal que els nens i nenes puguin parlar i escriure. Moltes vegades els nens i nenes diuen o escriuen una cosa i després de fer-ho pensen que no ho han dit o escrit de la millor manera i ho volen canviar. És rellevant que l'alumne sigui capaç de trobar noves paraules per fer-se entendre millor.
En quart i últim lloc, es menciona la importància que té que els adults s'adonin compte que ells i elles no tenen sempre la veritat absoluta i que els nens i nenes poden aprendre gràcies a les conversacions que tenen entre ells i elles.
Gràcies a aquesta lectura m'he adonat que, els nens i nenes tenen un gran ventall de maneres d'aprendre, les quals m'hagués agradat que els autors haguessin aprofundit més. Gràcies al que ja pensava anteriorment i a la lectura que he realitzat, em puc reafirmar més en el fet que, les escoles, no es poden perdre per tal que els nens i nenes se sentin més segurs, amb més ganes d'aprendre i socialitzar tant amb el seu grup d'iguals com amb les altres persones que els envolten en el seu dia a dia.
Pregunta als autors
Creieu que es donaria el mateix èmfasi en els espais i en la socialització si no hagués existit la Covid-19?
Paraules clau
Interacció
Espais d’aprenentatge
Llenguatge
Aprenentatge
Diàleg.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada