El nostre equip està format per la Sara Martín, la Sonia González, l’Estela Ginés, la Lucía González, l’Ares Espert, la Laura Fernández Sánchez i l’Ana Espada. La pregunta que ens ha tocat analitzar ha sigut “Quines activitats de llengua oral creus que actualment es duen a terme a les aules? (a partir del que heu vist a les pràctiques)”. Aquesta pregunta forma part del formulari que hem omplert, anteriorment, com a part de la nostra primera tasca en l’assignatura.
La nostra dinàmica per tal de fer aquest informe ha estat crear un Drive compartit per recollir totes les idees que han anat sorgint a mesura que anàvem fent una conversa oral amb relació a les següents preguntes:
1. Síntesi general: quina tendència o tendències suggereixen globalment les respostes?
A partir de l’estudi de les dades de les companyes, hem pogut comprovar que respecte a les activitats de llengua oral que creiem que actualment es duen a terme a les aules, les més freqüents han estat: obres de teatre, cançons, exposicions, treballs en grup, assemblees/debats i lectura en veu alta.
Les que més ens han sorprès han sigut el Visual Thinking, Strategies i l’Educació emocional perquè nosaltres a l’escola, la gran majoria no les hem treballat o potser no amb aquests noms i es treballava des d’un altre àmbit. A més, aquestes són les que menys s’han mencionat o les que només s’han mencionat un cop.
2. Selecció d'afirmacions breus: quines cites seleccionaríem com a il·lustratives d'aquestes tendències?
L’objectiu que es pretén és el que expliquen les cites, el que hauria de ser, tot i que la realitat, de vegades, no és aquesta.
Eduardo Benot (1822, filólogo, lingüista y lexicógrafo): “la música está en el orden de sucesión de los sonidos de la escala (...) Aplíquese este símil al lenguaje”.
Amparo Tusón (1949, filóloga y profesora de universidad): “de lo que se trata es de trabajar la competencia comunicativa, ayudar a que las criaturas se expresen mejor en cualquier situación, que puedan entender lo que se les dice y que puedan leer cualquier texto. Todo esto, sin embargo, siempre desde una perspectiva crítica”
Baldwin (2012, p.27) “el arte dramático como proceso en los colegios ya no tiene mucha fuerza, quizá porque durante mucho tiempo no ha recibido el reconocimiento que merece”
“La educación a través del cuerpo y el movimiento, no se reduce exclusivamente a aspecto perceptivo motrices, sinó que implica otros de carácter expresivo, comunicativo, afectivo y cognitivo” (Castillo & Díaz, 2016).
3. Paraules clau: quines 5 paraules clau identificaríem?
Un cop hem analitzat les nostres respostes i la dels companys/es, hem seleccionat les cinc paraules que considerem clau. Aquestes paraules són les següents: Cançons, obres de teatre, treballs en grup, assemblees i exposicions.
M. (2011). LA ASAMBLEA. LLUVIA DE IDEAS. http://lluviadeideasyrecursos.blogspot.com/2011/09/la-asamblea.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada