dilluns, 27 de març del 2023

LECTURA 1: Escola i interacció social: Parlar per a pensar, per a aprendre, per a ser.

 

-        -   Síntesi de la lectura. Selecció de 3-5 paraules clau que seleccionaria en relació amb el text.

El llenguatge oral és una eina poderosa per generar coneixements profunds i motivadors. Aquesta forma de comunicació permet la comunicació directa entre persones, cosa que permet l'intercanvi d'idees i l'explicació de conceptes i idees. El llenguatge oral permet als participants compartir les seves opinions, experiències i perspectives, cosa que alhora contribueix a la creació d’una certa vinculació amb els continguts i l’aprenentatge. El llenguatge oral també permet la col·laboració, d’aquesta manera, el llenguatge oral, és una eina poderosa per generar coneixements. El llenguatge i la interacció oral és una forma directa de comunicació i és una eina important a les aules, a l’article, s’evidencia la importància i el valor que pot generar la parla a les aules on es poden discutir temes en profunditat. Aquesta vinculació que genera la parla a les aules anima als alumnes a participar-hi i per tant generar una comprensió més profunda dels temes i a desenvolupar el pensament crític.

Aquest espai social és el que permet no sols construir el coneixement, sinó sobretot entendre que és essencial aprendre a fer això en col·laboració amb els altres. En aquest text es pot veure reflectit la intenció d’algunes de les oportunitats que es poden perdre si cancel·lem l'espai social escolar i, així, el meravellós ecosistema de veus, identitats i desenvolupament que el conforma. L'aula ha de ser un espai viu i de descobriment liderat per un professorat implicat, savi i capaç de transmetre coneixements i valors alhora que dialoga amb els alumnes i construeix amb ells l'aprenentatge, facilitant-lo i connectant-lo amb experiències funcionals i que també ensenya a apropar-se a l'abstracció. Els professors haurien de treballar en xarxa col·laborativa per connectar les matèries i generar un coneixement dinàmic, les maneres diverses de veure el coneixement i el món, i assolir les destreses necessàries a l'alumnat.

-         -  Relació d’aspectes que ens semblin rellevants amb alguna assignatura o vida personal.

Penso que el text el podem relacionar amb una experiència personal que penso que tots hem tingut, per a mi els debats sobre qualsevol tema generen una implicació i una vinculació amb la temàtica treballada creant connexions més profundes com també creant cooperació entre els companys en la participació i les intervencions variades, així com permeten també aquestes tertúlies la aportació d’opinions personals fonamentades en els coneixements.

-         -  Formular pregunta sobre algun tema que no ens ha quedar clar o que no ha quedat explicat a la lectura.

M’agradaria que el text en algun moment fes èmfasi en que és i com es pot desenvolupar l’aprenentatge metacognitiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...