- - Síntesi de la lectura. Selecció
de 3-5 paraules clau que seleccionaria en relació amb el text.
El llenguatge oral és una eina poderosa per generar coneixements profunds i motivadors. Aquesta forma de comunicació permet la comunicació directa entre persones, cosa que permet l'intercanvi d'idees i l'explicació de conceptes i idees. El llenguatge oral permet als participants compartir les seves opinions, experiències i perspectives, cosa que alhora contribueix a la creació d’una certa vinculació amb els continguts i l’aprenentatge. El llenguatge oral també permet la col·laboració, d’aquesta manera, el llenguatge oral, és una eina poderosa per generar coneixements. El llenguatge i la interacció oral és una forma directa de comunicació i és una eina important a les aules, a l’article, s’evidencia la importància i el valor que pot generar la parla a les aules on es poden discutir temes en profunditat. Aquesta vinculació que genera la parla a les aules anima als alumnes a participar-hi i per tant generar una comprensió més profunda dels temes i a desenvolupar el pensament crític.
Aquest espai social
és el que permet no sols construir el coneixement, sinó sobretot entendre que
és essencial aprendre a fer això en col·laboració amb els altres. En aquest
text es pot veure reflectit la intenció d’algunes de les oportunitats que es
poden perdre si cancel·lem l'espai social escolar i, així, el meravellós
ecosistema de veus, identitats i desenvolupament que el conforma. L'aula ha de
ser un espai viu i de descobriment liderat per un professorat implicat, savi i capaç de transmetre
coneixements i valors alhora que dialoga amb els alumnes i construeix amb ells
l'aprenentatge, facilitant-lo i connectant-lo amb experiències funcionals i que
també ensenya a apropar-se a l'abstracció. Els professors haurien de treballar
en xarxa col·laborativa per connectar les matèries i generar un coneixement dinàmic, les
maneres diverses de veure el coneixement i el món, i assolir les destreses
necessàries a l'alumnat.
- - Relació d’aspectes que ens
semblin rellevants amb alguna assignatura o vida personal.
Penso que el text
el podem relacionar amb una experiència personal que penso que tots hem tingut,
per a mi els debats sobre qualsevol tema generen una implicació i una
vinculació amb la temàtica treballada creant connexions més profundes com també
creant cooperació entre els companys en la participació i les intervencions
variades, així com permeten també aquestes tertúlies la aportació d’opinions
personals fonamentades en els coneixements.
- - Formular pregunta sobre algun
tema que no ens ha quedar clar o que no ha quedat explicat a la lectura.
M’agradaria que el text
en algun moment fes èmfasi en que és i com es pot desenvolupar l’aprenentatge
metacognitiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada