L'autor d'aquest article destaca la importància de la interacció social en l'aprenentatge i el desenvolupament personal dels estudiants. L'escola és un espai social en el qual els estudiants adquireixen no sols coneixements acadèmics, sinó també habilitats socials, valors i actituds. La parla i el diàleg són eines clau per a fomentar la interacció social a l'aula. La parla no sols transmet informació, sinó que també permet als estudiants construir significats, desenvolupar habilitats metacognitives i reflexionar sobre les seves pròpies idees i experiències. El diàleg permet als estudiants construir coneixements col·lectivament, intercanviar idees i desenvolupar habilitats d'argumentació i persuasió.
L'autor subratlla que l'actitud i la pràctica del docent són crucials per a fomentar la interacció social i la parla a l'aula. Els docents han de crear un clima de confiança i respecte mutu, promoure el diàleg reflexiu i crític, i ser facilitadors de l'aprenentatge en lloc de simples transmissors de coneixements. A més, l'autor destaca la importància de la cultura escolar en la promoció de la interacció social i la parla a l'aula. Una cultura escolar que fomenti el diàleg, la reflexió i la participació activa dels estudiants pot millorar significativament l'aprenentatge i el desenvolupament personal dels estudiants.
En definitiva, la interacció social i la parla són fonamentals per a l'èxit en la vida dels estudiants, ja que no sols milloren l'aprenentatge acadèmic, sinó que també fomenten el desenvolupament d'habilitats socials, valors i actituds. El paper del docent i la cultura escolar són essencials per a promoure la interacció social i la parla a l'aula i, per tant, millorar l'aprenentatge i el desenvolupament personal dels estudiants.
A partir d'aquesta lectura, m'ha sorgit una pregunta que m'agradaria poder fer a l'autor del text i és la següent: Quines repercussions creus que tindria que no hi hagi interacció social a les aules?
Després de llegir aquest capítol de la lectura m'ha portat a pensar en algunes de les situacions que jo mateixa he viscut en la meva etapa escolar. I és que una de les frases que més recordo és "Feu silenci" o "No parleu". Només era una conversa unidireccional, en la que tan sola parlava el mestre o la mestra i nosaltres ens havíem de limitar a escoltar i prendre apunts, sense poder intervenir en cap moment. L'educació només està centrada i pensada per afavorir a l'aprenentatge merament acadèmic, però es deixa de banda uns altres factors també molt importants com són els valors, les actituds i les habilitats socials. És per aquest motiu que m'ha fet pensar en què realment mai se li dona la importància que realment tenen les interaccions socials i els grans beneficis que aporten aquestes. Hi ha moltes formes d'aprendre, però estan sis hores seguides en silenci sense poder dir ni una sola paraula no és la millor forma de fer-ho. És per això que m'ha semblat molt interessant aquesta lectura, ja que et fa reflexionar i adonar-te de la real importància i beneficis que té la llengua oral i les relacions entre les persones.
Finalment, m’agradaria destacar algunes paraules que considero claus de la lectura: interacció social, aprenentatge, pensament crític, comunicació oral, reflexió metacognitiva i competència lingüística.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada