El nostre grup format per la Paula Abian, Andrea Guerrero, Ariadna Valle, Nerea Cortés, Mireia Pérez i Aroa Martínez, hem treballat la pregunta 1 que deia: Quines activitats escolars recordes de la llengua oral? D’aquesta manera, hem analitzat les respostes, per respondre a les qüestions següents:
Paraules clau: exposició, teatre, cançons, debat, lectura en veu alta.
Síntesi general: quina tendència o tendències suggereixen globalment les respostes?
Partint de la recopilació de les respostes obtingudes, al qüestionari del seminari, volem esmentar aquelles que més s’han repetit. Cal destacar que, a grans trets, totes les respostes estan relacionades amb activitats acadèmiques expositives com per exemple, exposicions orals, lectures en veu alta, recitar poemes, speakings en anglès i debats.
Aleshores, analitzant totes aquestes respostes creiem que són una bona representació del que ha sigut el nostre recorregut escolar amb relació a la llengua oral. D’altra banda, totes aquestes respostes, mostren una característica subjacent de la llengua oral que es basa en la interacció.
A més a més, pensem que aquesta mena d’activitats són essencials per fomentar la competència oral dels infants, oferint-los situacions d’aprenentatge que afavoreixen a la creació d’una zona de desenvolupament proper, on l’alumnat compta amb l'acompanyament i suport dels docents per esdevenir éssers socials i comunicatius.
Selecció d'afirmacions breus: quines cites seleccionaríem com a il·lustratives d'aquestes tendències?
Podem dir que les cites més repetides han estat: debats, treballs cooperatius, llegir en veu alta, exposicions orals, cançons, poemes, obres de teatre…
Volem destacar que hi ha moltes respostes que es repeteixen i més després de la posada en comú a l’aula. La majoria dels companys, estan d'acord en el fet que la majoria d’aquestes activitats trenquen la dinàmica de l’aula i en la majoria, el text ja està prèviament escrit, per tant, no genera interacció a l’aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada