diumenge, 23 d’abril del 2023

2. LECTURA COMPARTIDA Y ESTRATEGIAS DE COMPRENSIÓN LECTORA EN EDUCACIÓN INFANTIL

Síntesi de la lectura 

La lectura compartida és una eina efectiva per ajudar als infants a desenvolupar habilitats de lectura i comprensió, mentre es fonamenta el seu amor per la lectura. Aquesta és una activitat a la qual l'adult i un o més infants comparteixen la lectura d'un llibre, fet que permet als nens i nenes aprendre noves paraules, desenvolupar capacitats d'escolta i que segueixin una història. La lectura compartida a més, també els ajuda a entendre com s'estructura un llibre i els mostra la importància d'aquesta.


Pel que fa a les estratègies de comprensió lectora, a l'article es destaca la importància d'activar els coneixements previs dels infants, ja que aquest fet els ajuda a comprendre millor el que estan llegint. Per exemple, si estan llegint un llibre sobre animals, el mestre o la mestra pot preguntar als infants sobre quins animals coneguin i que els expliquin el que saben sobre ells abans de començar la lectura del llibre. Una altra estratègia afectiva és fer servir imatges, ja que aquest fet ajuda als infants a entendre millor la història i a fer connexions entre el text i les imatges.


A més, l'article fa èmfasi en la importància del paper del docent a l'hora de l'ensenyança de la lectura i de la comprensió lectora. Els i les docents han de seleccionar els materials de lectura que es faran servir a l'aula d'una forma curosa i estratègica, tot adonant-se del fet que aquests siguin adients per l'edat i el nivell de comprensió dels infants. També han d'oferir un ambient segur i acollidor en el qual els infants se sentin còmodes i motivats per llegir.


Per tant, en aquesta lectura es destaca la importància de l'aprenentatge de la lectura i la comprensió lectora a l'educació infantil. Proporciona eines i estratègies afectives per ajudar als docents a fomentar l'amor per la lectura i millorar la comprensió lectora dels infants. També se centra en el paper del docent com a fonamental per fomentar-les i parla de la importància d'oferir espais segurs.



Relació amb l'experiència personal
Personalment, per l'experiència que tinc en l'àmbit educatiu, la lectura i la comprensió lectora són dos fenòmens difícils amb els infants, ja que també hi ha una falta de motivació per aquestes des de casa i els mateixos nens i nenes es veuen en la ''obligació'' tot i això, comportant efectes negatius i veure aquesta experiència, cada cop més, com a un fet negatiu. Doncs que es fomentin aquestes lectures per als i les futurs docents és un fet que trobo molt positiu, ja que d'aquesta forma es pren importància de la situació i podrem tenir estratègies. De vegades la lectura és a gran oblidada i s'ha de fer consciència de la importància que té.

Preguntes a l'autor

Als autors d'aquest article els faria les dues preguntes següents: Quina és l'estratègia de comprensió lectora que considereu més efectiva per als nens en edat preescolar i per què? Com es pot motivar els nens en edat preescolar a llegir més i a gaudir de la lectura?


Paraules clau

Lectura - comprensió lectora - lectura compartida - espais segurs



Font: https://www.orientacionandujar.es/2020/02/13/50-actividades-de-comprension-lectora-para-ninos/




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...