diumenge, 23 d’abril del 2023

LECTURA 2: LA ASAMBLEA DE CLASE EN EDUCACIÓN INFANTIL: UN ESPACIO PARA CRECER COMO GRUPO.

 

-Síntesi de la lectura.


Aquesta lectura ens parla sobre la importància que té l’assemblea en l’educació infantil i com aquesta ha d’ocupar un gran paper en la nostra pràctica docent. 


L’educació infantil es compon de dues etapes: l’etapa de 0 a 3 anys i l’etapa de 0 a 6 anys. Aquest fet es dona perquè entre aquestes franges d’edat existeixen grans diferències amb relació al desenvolupament holístic dels infants. D’aquesta manera, l’etapa d’educació infantil serà crucial per controlar la qualitat educativa i per poder oferir als infants un context ric per l’experimentació del món.


Així doncs, en aquesta primera etapa s’haurà de treballar l'assemblea a través del diàleg i la interacció a classe. Aquest fenomen ajudarà a l’infant a poder desenvolupar la seva personalitat. Per això, serà molt important que hi hagi un andamiatge entre adult i l’infant en cada moment escolar. 


Segons Freinet, l'assemblea és un organisme viu en el qual els infants són responsables de la seva gestió. Per aquest autor, l’assemblea també és una reunió setmanal per debatre que és el que ha passat en l’escola durant la setmana. Aquesta assemblea fomenta les habilitats comunicatives i la resolució de problemes en gup. 


A més, també podem destacar dos tipus d'assemblees: les que treballen més el diàleg i la reflexió, i les que són més lúdiques i no segueixen un objectiu concret.


-Relació d’algun aspecte amb la nostra vida, altre assignatura, etc. 


Després d’haver llegit la lectura he pogut reflexionar sobre la importància que té el desenvolupament de l’assemblea a l’aula d’educació infantil. 


Tenint en compte la meva experiència professional treballant com a auxiliar d’educació infantil en una llar d’infants, puc destacar que l’assemblea ocupa una gran part de les estones d’activitat a l’aula.  Així doncs, sempre que succeïx algun fenomen a classe o un infant té algun problema amb un company, m'agrada fer ús d’aquesta pràctica comunicativa per fer reflexionar als infants sobre el que ha passat i fer-los veure que els han fet no estava i que cap d’ells ho ha de fer. D’aquesta manera, l’assemblea els ajuda a veure la importància de respectar als companys i companyes i els incita a demanar perdó quan han fet alguna cosa malament. 


No obstant això, acostumo que aquesta pràctica no tingui una durada molt gran, ja que els infants més petits tenen més complicació per romandre molta estona asseguts. 


Per aquest motiu, gràcies a la lectura d’avui m’he adonat que aquesta pràctica té molta més importància de la que jo m’imaginava. Com bé he llegit en el text, he pogut tenir present que aquesta tècnica l’he d’utilitzar moltes més vegades i que a més, pot tenir més d’una finalitat educativa, és a dir, que no nomès m’ha de servir per poder fer una resolució de conflictes a classe. 


-Formular una pregunta a l’autor. 


Tal com he explicat en el meu comentari personal, crec que l’assemblea amb els infants més petits ha de tenir una durada més ajustada a les seves característiques, ja que els hi costa més romandre asseguts. Així doncs, la meva pregunta és: Quins recursos podriem utilitzar en un aula d’educació infantil per poder fer una assemblea més atractiva pels infants? 


-5 paraules claus del text com a elements importants.


assemblea.

diàleg.

reflexió.

resolució de conflictes. 

pràctica educativa.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...