dilluns, 24 d’abril del 2023

EL LLENGUATGE COM A MITJÀ DE CONSTRUCCIÓ SOCIAL DEL CONEIXEMENT EN L’EDUCACIÓ INFANTIL

Síntesi

L’article explica com a través de l’educació infantil és possible aprendre des de l’interès dels infants i com el llenguatge és una eina que permet la socialització dins l’aula. 

 

El que vol ensenyar als mestres aquest article és que des de l’ensenyança podem despertar l’interès per saber dels infants, per allò que els agrada, per a obtenir aprenentatges rellevants dins del món educatiu. 

 

La funció de l’escola en aquesta lectura és facilitar la construcció del coneixement, les pautes de conducta dels infants i compensar les diferències que hi hagi hagut inicialment, mitjançant el respecte. 

 

El que analitza la lectura és un procés d’anàlisi d’un projecte que s’han plantejat a nivell d’escola, es duu a terme amb infants de 5 anys i amb la seva respectiva tutora. Consta de 24 sessions dins de 4 fases enllaçades. 

 

La posada en escena d’aquest projecte, és la pràctica de seqüències d’ensenyament i d’aprenentatge dins l’aula per involucrar a tot el grup en el seu procés de construcció del coneixement per dotar-lo de significat i la llengua oral com a essència del projecte. 

 

El desenvolupament del projecte en base al cos humà i les seves fases:

 

FASE I

La primera fase és la contextualització del projecte en la qual els infants han d’escollir el tema. 

 

FASE II

Els infants comuniquen a la mestra que és el que volen aprendre del projecte i es converteix en un espai d’expressió en què poden fer preguntes. 

 

FASE III

Cerca de la informació. Aquesta fase està centrada a buscar la informació del projecte i en la presentació del tema dins del grup-classe. A més, s’afavoreix la participació de les famílies dins l’escola, formant part del projecte el qual estan fent els seus fills. 

 

FASE IV

En l'última fase, centre l’atenció del lector en què han après els infants al llarg del projecte. Producció de textos i presentació final  de la informació. 

Per acabar, el treball que es presenta és un projecte d’investigació que indaga de manera àmplia les “Secuencias didácticas para ecribir textos expositivos”. L’anàlisi del projecte es concentra en el recorregut del grup d’infants de 5 anys i la mestra en el desenvolupament del projecte. 

 

Per concloure, s’infereix en què per canviar les escoles és necessari que les pràctiques docents canviïn, perquè això passi es necessita a un professorat preparat, analític i que indagui sobre la seva pròpia pràctica generant un canvi que permeti avançar a nivell educatiu. 

 

Relació d’algun aspecte personal/assignatura

 

Després d’haver fet la lectura, puc extreure que a manera de conclusió personal, dins la pràctica educativa docent d'acord amb la meva experiència és que actualment l’educació “tradicional” que hi ha a les escoles no funciona, els projectes educatius i els mètodes d’educació alternatius que han nascut fa molt de temps, ja és hora que els implementem en totes les escoles per avançar educativament, socialment, culturalment...

 

Aquest tipus de projectes mitjançant mètodes nous d’educació donen resultats, està comprovat que els mètodes alternatius donen més bons resultats de cara als infants dins l’etapa educativa de l’educació infantil, per a ells és molt millor, els permet créixer, crear aprenentatges propis, aprendre amb els altres, descobrir el món, l’entorn que els envolta, experimentar, jugar, actuar partint de la seva pròpia experiència i ser més autònoms des de ben petits, com a mestres hem de lluitar per aquests nou mètodes i construir l’educació del futur que volem. 

 

Pregunta a l’autor

 

La nostra societat aposta per aquests projectes i mètodes educatius?

 

4 paraules clau: 

-       Educació

-       Projectes

-       Anàlisi 

-       Relació família – escola 

 

Imatge i link


https://img.remediosdigitales.com/436cdb/istock-684061836/450_1000.jpg

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...