divendres, 7 d’abril del 2023

ESCUELA E INTERACCIÓN SOCIAL: HABLAR PARA PENSAR, PARA APRENDER, PARA SER

ESCUELA E INTERACCIÓN SOCIAL: HABLAR PARA PENSAR, PARA APRENDER, PARA SER

Resum de la lectura:

La lectura ens parla sobre la importància de mantenir l’espai social de l’aula per tal de generar uns entorns que afavoreixin l’aprenentatge dels alumnes. A través de diferents exemples de casos reals s’explica com és d’essencial tota la interacció social que es genera entre els infants quan aquests treballen o comparteixen coses amb els altres.

El que el text explica és que quan col·laborem i compartim coneixement amb altres persones l’aprenentatge passa no només per dins sinó també per fora de nosaltres, de manera que aquest acaba sent de molta més qualitat. Diu que a través de les interaccions socials apliquem de manera indirecta tots aquells aspectes més formals de teoria que potser no hauríem tingut en compte individualment. I és en interactuar amb les altres persones quan cadascú aporta aquelles coses que considera importants, i això fa que l’aprenentatge sigui molt més ric. També s’esmenta, però que a vegades el resultat final no està a l’altura del procés o la discussió que l’ha fet possible. Per aquest motiu, diu que a part del resultat final, també s’ha d’avaluar tot el procés que s’ha seguit per arribar-hi.

 

Pregunta per a l’autor:

- Com podem motivar als infants perquè vegin els treballs en grup com un aspecte positiu?

 

Comentari personal:

El text m’ha semblat interessant perquè és una cosa que mai m’havia parat a pensar fredament i crec que com a futures docents és important saber. Sí que és cert que sempre he pensat que quan fas coses en grup, com que cadascú pot aportar el seu coneixement i punts de vista surten coses més completes, però mai m’havia parat a pensar sobre l’impacte que té això en el nostre aprenentatge. Crec que va molt bé saber com el fet de compartir informació o treballar amb altres companys pot ajudar als infants. En definitiva, tal com diu el text, saber com són d’importants les interaccions socials per l’aprenentatge dels infants.

Una altra cosa que també he trobat molt interessant és el que explica que sovint, el resultat final no acaba sent tan bo com el procés que s’ha seguit per arribar-hi. Crec que també és molt rellevant conèixer aquest aspecte i ser conscients que el procés s’ha de valorar igual o més que el resultat final. El fet que cadascú aporti el seu granet de sorra fa que surtin moltes idees i que tothom hi vagi reflexionant, i això és molt interessant.

Finalment, també vull dir que m’ha semblat curiós el que explicaven de les noves tecnologies. Com diu el text, sovint tendim a pensar que aquestes fan que els alumnes escriguin cada cop pitjor. El que s’ha vist, però, és que gràcies a la socialització en diferents espais i plataformes els alumnes han après per ells mateixos de quina manera han d’escriure en cada context. Per tant, hem de mirar el rerefons de les coses per ser conscients que el que potser pensem que perjudica els infants en realitat els hi està fent un bé.

 

Cinc paraules seleccionades:

- Interaccions

- Exploració

- Aprenentatge

- Socialització

- Consciència

 

Imatge:


https://tuavance.com/como-promover-una-interaccion-social-positiva-entre-alumnos-en-un-salon-de-clases/.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...