ESCUELA
E INTERACCIÓN SOCIAL: HABLAR PARA PENSAR, PARA APRENDER, PARA SER
Resum de la lectura:
La lectura
ens parla sobre la importància de mantenir l’espai social de l’aula per tal de
generar uns entorns que afavoreixin l’aprenentatge dels alumnes. A través de
diferents exemples de casos reals s’explica com és d’essencial tota la
interacció social que es genera entre els infants quan aquests treballen o
comparteixen coses amb els altres.
El que el
text explica és que quan col·laborem i compartim coneixement amb altres
persones l’aprenentatge passa no només per dins sinó també per fora de
nosaltres, de manera que aquest acaba sent de molta més qualitat. Diu que a
través de les interaccions socials apliquem de manera indirecta tots aquells
aspectes més formals de teoria que potser no hauríem tingut en compte
individualment. I és en interactuar amb les altres persones quan cadascú aporta
aquelles coses que considera importants, i això fa que l’aprenentatge sigui
molt més ric. També s’esmenta, però que a vegades el resultat final no està a
l’altura del procés o la discussió que l’ha fet possible. Per aquest motiu, diu
que a part del resultat final, també s’ha d’avaluar tot el procés que s’ha
seguit per arribar-hi.
Pregunta per a l’autor:
- Com
podem motivar als infants perquè vegin els treballs en grup com un aspecte
positiu?
Comentari personal:
El text
m’ha semblat interessant perquè és una cosa que mai m’havia parat a pensar
fredament i crec que com a futures docents és important saber. Sí que és cert
que sempre he pensat que quan fas coses en grup, com que cadascú pot aportar el
seu coneixement i punts de vista surten coses més completes, però mai m’havia
parat a pensar sobre l’impacte que té això en el nostre aprenentatge. Crec que
va molt bé saber com el fet de compartir informació o treballar amb altres
companys pot ajudar als infants. En definitiva, tal com diu el text, saber com són
d’importants les interaccions socials per l’aprenentatge dels infants.
Una altra cosa
que també he trobat molt interessant és el que explica que sovint, el resultat
final no acaba sent tan bo com el procés que s’ha seguit per arribar-hi. Crec
que també és molt rellevant conèixer aquest aspecte i ser conscients que el
procés s’ha de valorar igual o més que el resultat final. El fet que cadascú
aporti el seu granet de sorra fa que surtin moltes idees i que tothom hi vagi
reflexionant, i això és molt interessant.
Finalment,
també vull dir que m’ha semblat curiós el que explicaven de les noves
tecnologies. Com diu el text, sovint tendim a pensar que aquestes fan que els
alumnes escriguin cada cop pitjor. El que s’ha vist, però, és que gràcies a la
socialització en diferents espais i plataformes els alumnes han après per ells
mateixos de quina manera han d’escriure en cada context. Per tant, hem de mirar
el rerefons de les coses per ser conscients que el que potser pensem que perjudica
els infants en realitat els hi està fent un bé.
Cinc paraules seleccionades:
- Interaccions
- Exploració
- Aprenentatge
- Socialització
- Consciència
Imatge:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada