dimecres, 5 d’abril del 2023

Lectura 1B - Conversar con los niños (Uri Ruiz Bikandi).

 Breu resum de la lectura;


En les escoles es comparteix classe amb persones molt diferents que poden aportar coses positives com negatives. Fer que tinguin una bona relació i comunicació social depèn en bona part de tots els educadors i educadores. 

En països com Finlàndia les habilitats comunicatives dels docents són el que es fixen, però l’article ens diu que en el nostre país aquestes habilitats socials i comunicatives no són primordials, sinó que estan vistes com un segon pla. 


La lectura ens destaca que les persones que es vulguin dedicar a l'educació hauríem de ser experts en la lectura de la ment de les altres persones. En la primera etapa d’un infant, nosaltres com a docents els hi ensenyem a caminar, aprendre maneres, comportaments, aprenentatges, etc.; però mentre ensenyem totes aquestes habilitats a la vegada també li estem oferint l’eina més important de totes que és la llengua. En l’article ens diu que l’objectiu principal com a docents hauria de ser que per la seva pròpia mà poguessin arreglar totes les seves dificultats.  Cal destacar que moltes de les coses que ensenyem a vegades és per costums o perquè sempre s’ha fet d’una manera i no tenim el valor de trencar aquesta rutina i provar noves coses per innovar i canviar la manera d’ensenyar, ja que l’educació i els infants van canviant amb el pas del temps de la mateixa manera ho fa la societat en la qual vivim. 

Un bon docent ha de saber escoltar per poder interpretar i saber compensa l’infant que té al davant, perquè aquest aprenen de l’observació directa i l’adult l’ensenya a través del coneixement simbòlic que és la llengua i també a partir de l’escriptura que potencia el seu aprenentatge, tot això es fa a través d’assaig i error, per reflexions i experiències. 

Aprendre a distingir les metàfores i el sarcasme es fa per la pràctica amb el diàleg i amb el temps es té un desenvolupament intel·lectual lingüístic.   

Finalment, aprendre a comunicar-se bé consisteix a escoltar i ajustar a les necessitats dels infants i com hem dit abans l'habilitat comunicativa en un docent és primordial en el seu desenvolupament com a professional. 


b) Alguns interrogants que planteja i que formularíeu a l’autor;


Com es podria millorar o potenciar l'habilitat comunicativa i social?


c) Comentari personal;


Pel que respecta a la meva experiència personal relacionada amb l’article llegit, sempre he sigut una persona bastant introvertida a la qual li fa cosa parlar en públic i sobretot expressar el que sento tant sigui positiu com negatiu, però a mesura que passava el temps m’he adonat que no podia seguir amb aquest pensament o aquesta manera d’actuar, va ser un procés bastant complicat, però a poc a poc vaig poder obrir-me més i comunicar el que volia i avui dia crec que encara he de millor les meves habilitats socials i comunicatives, perquè encara em queda camí per poder ser una docent completa com diu en l’article. 

Per poder potenciar la comunicació i socialització intento ser la primera persona a parlar amb una altra nova i intentar escoltar a les meves amigues per veure com ajudar-les i d’aquesta manera veure com funciona la seva ment o la seva manera que té de veure el problema o la dificultat. 


d) Paraules clau:


  • Comunicació

  • Aprenentatge

  • Habilitats 

  • Socialització 

  • Escolta


e) Imatge + Enllaç amb la font de la imatge;


https://formainfancia.com/que-es-sistema-bliss/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...