Aquest article narra tres intervencions que es fan a l'aula, un espai on hi ha comunicacions, creant un vincle necessari per tenir una cultura d'aula amb veu pròpia. La finalitat d'aquesta tasca consisteix a adquirir en coneixement per desenvolupar les capacitats dels infants al màxim. L'aula és una bona oportunitat per adquirir coneixements a través de les relacions amb els companys. A més, apareixen dubtes, però gràcies a la comunicació podem descobrir i comprendre'ns amb respecte i consideració. És necessari també que l'aula sigui un espai per a l'expressió lliure per poder compartir vivències, sensacions i sentiments perquè es doni la mateixa identitat i el sentiment de pertinença de grup on tothom se senti reconegut i aconseguir així crear vincles i relacions. És imprescindible crear converses espontànies o provocada per una coneixença mútua, però requereixen estratègies, pràctica, ganes i admiració.
PREGUNTA A LA LECTURA
- Quina seria l’actuació idònia si un infant és molt tímid i no vol parlar?
COMENTARI PERSONAL SOBRE LA LECTURA
Considero que el text parla molt poc de l'actuació del mestre "organitza i condueix, ofereix informació i orientació i ajuda a conèixer i reconèixer que saben i que han après els infants" Penso que l'actuació del mestre juga un paper molt important en aquesta tasca, ja que recordo que a mi em repercutia molt la confiança que tenia amb el docent per poder sentir-me segura a l'hora d'expressar-me. Crec que si per casualitat no hi ha una bona relació amb el grup classe, la mestra pot actuar i crear estratègies perquè aquest millori, en canvi, si no hi ha bona relació amb la mestra, és difícil que aquesta millori sense que una tercera persona intervingui.
PARAULES CLAU DE LA LECTURA
- Comunicació.
- Aula.
- Intervenció.
- Coneixement.
- Relació.
FONT: https://www.lavozdeasturias.es/noticia/asturias/2021/08/16/complica-pandemia-ninos-aprendan-hablar/00031629136384638344245.htm
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada