a)
Breu resum de la lectura
En aquest article es parla de tres experiències escolars,
on la comunicació ha sigut un punt molt important. L’autora de l’article, M.
Segarra, ens explica que l’aula es un espai on sorgeixen converses per conèixer
el món, on apareixen dubtes, vivències, etc. Que fan que es puguin incorporar
nous coneixements i ampliar els coneixements previs. Això es una avantatge molt
gran per als alumnes, el poder aprendre els uns dels altres.
L’autora divideix aquestes experiències en diferents
conreus comunicatius: conreu del saber i conreu de la mirada.
El conreu del saber, es posar en practica allò que volem conèixer
o que tenim dubtes. Queda clar amb l’experiència que exposa l’autora, sobre un
grup de primària que crea un pluviòmetre, per saber quanta aigua i cap en cada
recipient.
El conreu de la mirada, es aprendre a través del que
veiem. Queda clar amb les dues experiències que exposa l’autora. L’experiència
de l’art, on un grup d’infant va a un museu i observen un retrat. Entre ells i
elles, van exposant el que pensen d’aquell quadre, de com esta fet, del que vol
explicar l’autor sobre aquella persona (si té els cabells rinxolats o llisos,
per exemple). L’altre experiència és més quotidiana, sobre la cuina de l’escola.
Els infants van a visitar la cuina de l’escola i comencen a veure estris que
tenen a casa seva i expliquen vivències que han tingut. Com per exemple, que el
pare es va cremar amb el forn o que la mare es va tallar amb un ganivet.
Aquest article deixa clar, que a partir de la comunicació,
podem posar en comú experiències que hem viscut i aprendre a partir d’aquestes
i la dels altres.
b)
Alguns interrogants que
planteja i que formularíeu a l’autor
-
- Com a mestres, no hem d'intervenir en aquestes converses? O les
hem de guiar a algun punt que nosaltres volem, per què els infants aprenguin alguna cosa?
c)
Comentari personal
d)
M'ha sorprès que una de les experiències que explica l'autora
finalitzi fent una pizza a la cuina de l'escola. Perquè amb la meva experiència
com alumne, no cuinaven com a finalitat d'una activitat, sinó que cuinar era
una activitat programada, per alguna ocasió especial. Com alumne, em sorprèn
que gràcies a les converses dels mateixos infants, de les ganes de conèixer, en
aquest cas, la cuina i com funciona; s'arribi a conèixer per mitjà de la
pràctica, és a dir, fent una pizza. Des del punt de vista que estic creant com
a mestres, penso que és una bona proposta, per motivar i empènyer als alumnes,
a tenir ganes d'aprendre. Perquè és una manera on els alumnes són el centre del
seu aprenentatge i ells/elles encongeixen el que volen aprendre.
e) Paraules claus: Comunicació,experiències, sabers, conversa, vivències
f) Imatge
Font: Ok diario. https://okdiario.com/bebes/que-cocinar-puede-ayudar-ninos-relajarse-6173582
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada