dilluns, 24 d’abril del 2023


LA ASAMBLEA DE CLASE EN EDUCACIÓN INFANTIL: UN ESPACIO PARA CRECER COMO GRUPO



- Resum de l’article: 


En el text ens parla que avui dia encara hem de trencar dos estereotips, per un costat tenim l’assistencialitat i per l’altre és la preparació per a l’escola primària. Seguidament, ens fa una explicació sobre com fer un aprenentatge específic de la naturalesa en forma d’experimentació i fer activitats més complexes fomenta a què puguin resoldre els infants de forma autònoma.  L’autora ens remarca que l’acompanyament de l’adult amb l’infant és essencial i molt enriquidor pel que fa al seu aprenentatge significatiu ha de servir com a guia fins al qual fer i ser. 

Segons el que diu Freinet, defineix l’assemblea com un espai per veure algun aspecte a millorar o debatre sobre problemes que hi ha, les primeres reunions són més conflictives per als infants, ja que amb els temps desenvolupant la capacitat d’evolució de veure com resoldre el conflicte, on acaben tenint una capacitat cívica com moral. 

Un dels temors de l’assemblea en EI, és que alguns no es puguin dir el que volen per por del desconegut, però per aquesta raó hem de crear un espai de confiança per poder expressar el que volen al grup, però sempre vigilant mantenir un aprenentatge significatiu en la comunicació i no caure en la monotonia, aquest aspecte és un gran repte pel docent. La idea de l’assemblea és que al principi el pes ho porti el docent, però amb el temps sigui el grup el que porti tot el pes d’aquesta i la responsabilitat

La faena del docent és adquirir consciència sobre la qualitat de la interacció feta amb el grup i veure el valor com a parlant, que permet adquirir el paper com a moderador i dinamitzador. Aquesta assemblea requereix una alta capacitat d'escolta i un alt coneixement de la comunicació per al seu desenvolupament. 


- Alguns interrogants que planteja i que formularíeu a l’autor;


  • Com fer aquestes assemblees amb infants molt tímids o poc expressius? 


- Comentari personal: 


M'ha semblat interessant el text en general, perquè em sembla un tema bastant important per al desenvolupament moral com personal i també per fer cohesió de grup, però a la vegada exposar tot allò que no vagi bé i intentar posar un remei, és un aspecte rellevant per al desenvolupament moral i seguint amb el que diu l'autora. Pel que fa a la meva experiència les "assemblees" que fèiem era més com per debatre un tema de classe que havia de veure amb la matèria que havíem donat, però crec que si en comptes d'un tema X hagués fos un tema de millora del grup o alguna cosa que s'hauria de parlar per millorar, potser ens hauria ajudat a desenvolupar més com a parlants i saber defendre el que pensem o trobar les solucions als problemes de manera més autònoma, també hauria ajudat a la mestra a saber que passa amb el grup classe o veure com ens desenvolupem parant sobre allò que ens causa un neguit i poder ajudar a tot aquell alumne que tingui més problemes per expressar-se o sigui més introvertit alhora de parla davant de tot el grup classe.






- Imatge:


http://lluviadeideasyrecursos.blogspot.com/2011/09/la-asamblea.html 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...