El text: "Escuela e interacción social: Hablar para pensar, para aprender, para ser.", té l'objectiu de deixar plasmada la importància que tenen les escoles pel bon desenvolupament integral i holístic de l'alumnat, però sobretot, conscienciar envers totes les relacions socials que es generen en aquestes, que tant afavoreixen a l'alumnat.
Els centres educatius disposen d'una gran quantitat d'espais generadors d'interacció entre els alumnes i les alumnes: Les diferents aules, els passadissos, el pati, les entrades i les sortides, etc., per això és molt important que sapiguem com aprofitar-ho i com treballar la comunicació, la parla, la interacció i l'aprenentatge en tots ells.
Durant el llarg del text, observem diversos diàlegs entre els alumnes i entre mestra i alumnat. Aquesta, treballa de diverses maneres la parla, el procés de pensar, la interpretació, els gèneres discursius i l'autocorrecció mitjançant treballs grupals. Gràcies a com la mestra planteja treballar els àmbits com la història, la gramàtica i les diferents tipologies de textos que hi ha, etc., l'alumnat aprèn no només allò "concret" a treballar, sinó que també tot el que engloba: Fomentar el respecte cap als companys i l'escola activa; Ser capaços de reflexionar i d'intercanviar opinions, dur a terme pensaments col·lectius; Enriquir la competència escrita i la comunicació; Debatre constructivament amb la resta i cercar solucions entre d'altres.
M'ha sorprès que un dels aspectes a destacar hagi estat la manera i la justificació de les activitats realitzades per la mestra, fet que m'ha fet relacionar-lo amb la meva experiència personal. Al llarg de tota la meva vida, com a estudiant, són pocs els docents que han marcat en la meva etapa, i és per aquest fet pel qual vull dedicar-me a l'educació. Considero que els docents que he tingut durant la meva trajectòria escolar només s'han focalitzat i basat, com bé s'esmenta en el text, en els resultats i no pas en els processos. Estic segura que fins i tot la gran majoria d'aquests no tenien vocació per la seva professió, i que és per aquest fet pel qual hi ha una gran quantitat d'alumnes que no tenen unes bones bases ni tampoc més de dos docents que els hagin marcat. Per a mi, aquest és el punt d'inflexió. Haurien d'haver-hi més docents com la mestra que trobem en el text, ja que veure com aquesta relaciona tots els continguts i dedica temps i estima en les activitats, afirma que un bon docent és capaç d'aconseguir moltes coses, i sobretot, un alumnat competent en tots els àmbits i preparat pel llarg de la seva vida.
Doncs, la meva pregunta és la següent: Creus que caldria fer activitats més globalitzades i més cooperatives, que no pas tan individualitzades i focalitzada en un únic àmbit?
Paraules claus: Desenvolupament cultural - Interacció - Aprenentatge - Bastimentada - Socialització - Transversal
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada