dilluns, 3 d’abril del 2023

LECTURA 1C: Parlar a classe, aprendre llengua.

El text és un breu manual que ofereix una sèrie de consells i exemples per millorar l'expressió oral en aquesta llengua i on parla de la importància de fomentar la comunicació oral a l'aula.

El text destaca que la comunicació oral és una habilitat fonamental per a la vida quotidiana i per al món laboral. A més a més, també ajuda als estudiants a millorar la seva comprensió lectora i a desenvolupar la seva capacitat crítica.


Les estratègies per fomentar la comunicació oral inclouen activitats com el debat, la presentació oral, els jocs de rol i les converses informals. Per millorar la fluïdesa a l'hora de parlar, és important practicar la pronunciació, utilitzar connectors i frases fetes per a enllaçar les idees i també prestar atenció a la gramàtica per evitar errors comuns. També es destaca la importància de crear un ambient de confiança i seguretat a l'aula perquè els estudiants se sentin còmodes parlant davant dels altres.


El text també subratlla que la comunicació oral no només ha de ser en la llengua materna dels estudiants, sinó també en altres llengües que estiguin aprenent. Això els ajudarà a millorar la seva competència comunicativa en llengües estrangeres.Finalment, l'article conclou que fomentar la comunicació oral en l'aula és essencial per al desenvolupament personal i professional dels estudiants i proporciona un gran nombre de beneficis educatius, socials i culturals.


Un cop he acabat de llegir aquesta lectura, m'ha sorgit un dubte que sí que tingués l'oportunitat de preguntar a l'autor li faria: S'expressen molt clares les idees per entendre que la parla és fonamental per aprendre, ara bé, si a l'aula tenim un infant que és mut, i per tant no es pot comunicar, quines serien les estratègies que hauríem de seguir?


Llegint aquest article, m'ha portat en certs moments a vivències de la meva escolaritat. Ja que tot el que menciona en el text que és tan important, quan jo era a l'escola no se li donava importància. Sempre se li dona més importància a l'aprenentatge per la lectura i per l'escriptura, però no ens adonem que tant per la lectura com per l'escriptura, com per qualsevol aprenentatge, la parla oral és fonamental. Per tant, des del meu punt de vita considero que avui en dia encara s'ha de fer un canvi molt gran per poder donar a l'oralitat la importància que es mereix i que s'utilitzi com a principal recurs per a l'aprenentatge i per al desenvolupament humà.


Per acabar, mencionar cinc paraules clau de la lectura: aprenentatge, llengua oral, comprensió, vocabulari i context.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...