dilluns, 17 d’abril del 2023

Lectura 1 C, Hablar en clase, aprender lengua

Breu síntesi

"La llengua s'entén com l'instrument de comunicació humana".

Com diu Anna Camps, en l'article "Hablar en clase, aprender lengua", l'aula és un espai on es desenvolupen activitats discursives diverses i interrelacionades i que l'aprenentatge de les llengües implica la confluència de totes elles.

Aquest fet implica que professorat i alumnat s'escoltin l'un a l'altre i s'entenguin per poder dur a terme les tasques tenint en compte les necessitats de cadascú.


En aquest entorn escolar, la llengua oral té diverses funcions com regular la vida social escolar, aprendre a pensar, reflexionar, llegir i escriure. Una part important que destaca l'Anna Camps, és que en una societat alfabetitzada com la nostra, el llenguatge oral i el llenguatge escrit van de la mà, no podem separar-los, ja que un influeix directament sobre l'altre. Dins de l'aula, hem de donar molta importància a aquesta relació proposant activitats que ajudin als infants a adquirir no tan sols llenguatge oral per a la socialització, sinó també l'escrit perquè tinguin millor parla i sàpiguen expressar-se de millor manera.


Aquest article ajuda a prendre consciència, com a docents, de la importància que té el llenguatge dins l'aula. Com a futurs educadors, hem de tenir en compte aquest aspecte perquè els alumnes puguin gaudir d'una educació completa.


Paraules clau 

  • analfabet

  • llenguatge oral

  • llenguatge escrit

  • cultura


Pregunta a Anna Camps

Com a docents, quines activitats podríem proposar a dins l’aula per treballar el llenguatge per a aquells infants que tenen NEE?


Aprendre i parlar català: ens cal la vostra col·laboració! - Òmnium Cultural

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...