"La llengua s'entén com l'instrument de comunicació humana".
Com diu Anna Camps, en l'article "Hablar en clase, aprender lengua", l'aula és un espai on es desenvolupen activitats discursives diverses i interrelacionades i que l'aprenentatge de les llengües implica la confluència de totes elles.
Aquest fet implica que professorat i alumnat s'escoltin l'un a l'altre i s'entenguin per poder dur a terme les tasques tenint en compte les necessitats de cadascú.
En aquest entorn escolar, la llengua oral té diverses funcions com regular la vida social escolar, aprendre a pensar, reflexionar, llegir i escriure. Una part important que destaca l'Anna Camps, és que en una societat alfabetitzada com la nostra, el llenguatge oral i el llenguatge escrit van de la mà, no podem separar-los, ja que un influeix directament sobre l'altre. Dins de l'aula, hem de donar molta importància a aquesta relació proposant activitats que ajudin als infants a adquirir no tan sols llenguatge oral per a la socialització, sinó també l'escrit perquè tinguin millor parla i sàpiguen expressar-se de millor manera.
Aquest article ajuda a prendre consciència, com a docents, de la importància que té el llenguatge dins l'aula. Com a futurs educadors, hem de tenir en compte aquest aspecte perquè els alumnes puguin gaudir d'una educació completa.
Paraules clau
analfabet
llenguatge oral
llenguatge escrit
cultura
Pregunta a Anna Camps
Com a docents, quines activitats podríem proposar a dins l’aula per treballar el llenguatge per a aquells infants que tenen NEE?

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada