dilluns, 17 d’abril del 2023

LECTURA 1A

HABILITAR L'AULA QUAN LA COMUNICACIÓ ÉS ESSENCIAL


El text pretén narrar a través d'aquest article tres intervencions a l'aula on es pot observar la importància que té el paper de la comunicació, saber transmetre, seguir una conversa i com aquesta és el vincle que fa possible la creació d'una cultura a l'aula on totes les persones tenen veu pròpia, són escoltades i on es va avançant en la conversa i en el coneixement.


La part essencial d'aquest article es fixa en la importància de les comunicacions. Es pot veure com als docents i professors a les converses han d'estar alertes per poder generar unes conversacions enriquidores.


A partir d'aquí, es poden veure com parlen amb els infants o alumnes i van traient temes perquè els infants puguin explicar i aprendre a comunicar de manera correcta, fixant-se molt detingudament en cada detall i, a partir d'aquí, poder treure grans converses amb més coneixement i més enriquidores.


També es pot veure que és important fer de l'aula un espai d'expressió lliure on la reflexió a l'aula els permeti compartir qualsevol cosa que, posteriorment, enfortiran la pertinença de grup i la identitat del mateix infant.


Les paraules clau que trobo a aquest text són: intervencions, coneixement, expressió lliure, pertinença i identitat de grup


Si hagués de fer una pregunta a l’autor, m’agradaria saber si escoltant una conversa entre infants sense intervenir es podria veure un progrés en la conversa dels propis infants que no es veuria de manera directa si l’educador/a intervingui com als exemples proposats a l’article?











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...