HABILITAR L'AULA QUAN LA COMUNICACIÓ ÉS ESSENCIAL
El text pretén narrar a través d'aquest article tres intervencions a l'aula on es pot observar la importància que té el paper de la comunicació, saber transmetre, seguir una conversa i com aquesta és el vincle que fa possible la creació d'una cultura a l'aula on totes les persones tenen veu pròpia, són escoltades i on es va avançant en la conversa i en el coneixement.
La part essencial d'aquest article es fixa en la importància de les comunicacions. Es pot veure com als docents i professors a les converses han d'estar alertes per poder generar unes conversacions enriquidores.
A partir d'aquí, es poden veure com parlen amb els infants o alumnes i van traient temes perquè els infants puguin explicar i aprendre a comunicar de manera correcta, fixant-se molt detingudament en cada detall i, a partir d'aquí, poder treure grans converses amb més coneixement i més enriquidores.
També es pot veure que és important fer de l'aula un espai d'expressió lliure on la reflexió a l'aula els permeti compartir qualsevol cosa que, posteriorment, enfortiran la pertinença de grup i la identitat del mateix infant.
Les paraules clau que trobo a aquest text són: intervencions, coneixement, expressió lliure, pertinença i identitat de grup
Si hagués de fer una pregunta a l’autor, m’agradaria saber si escoltant una conversa entre infants sense intervenir es podria veure un progrés en la conversa dels propis infants que no es veuria de manera directa si l’educador/a intervingui com als exemples proposats a l’article?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada