Síntesi de la lectura
La lectura ens fa una breu exposició de la importància de l'oralitat dins del context educatiu per als infants, tot passant per com afecta aquesta en les relacions socials, en el desenvolupament educatiu, la necessitat de la part oral per l'escrit, entre altres factors que ressalten i ajuden a comprendre el fet de la imprescindibilitat d'aquesta eina que forma part del nostre dia a dia.
La llengua oral fa només algunes dècades, no formava part de l'aprenentatge i ensenyança dels infants en el sistema escolar, però va reclamar-se que aquestes formes part juntament amb l'ús de la llengua escrita. La primera, és a dir, la llengua oral, és el punt de partida molts cops de la llengua escrita, ja sigui per mitjà de converses, assemblees, debats, exposició d'idees... Les habilitats verbals són en l'actualitat entesa com a eines d'aprenentatge que formen part dels diversos contextos i moments de la nostra vida. No s'entén aquesta eina sense l'escolta, la comprensió, la participació i altres factors que es correlacionen i entenen entre si.
Ens situem a una societat analfabetitzada en grans escales que no té en compte la influència de la llengua escrita en àmbits imprescindibles i realment importants com pot ser en el pensament o les idees.
Personalment, la lectura d'aquest text, m'ha fet prendre consciència d'una eina tan quotidiana que passa desapercebuda perquè ens acompanya des de ben petits, però que realment no valorem prou. La parla i l'oralitat és una part també imprescindible i fonamental en el nostre dia a dia que en l'actualitat forma una gran part en l'aprenentatge i és el que si o si, està dia rere dia dins de l'aula, el que s'usa i permet transmetre. No només, aquesta transmissió es fa amb el professorat, sinó que també permet que es faci entre els infants o altres agents, fet que és molt interessant i pot aportar molta informació també al docent. Per tant, crec que s'ha de valorar i donar pes a aquesta eina que tant pot ajudar-nos.
Per a mi l'oralitat va prendre realment molta importància a batxillerat quan vaig adonar-me'n gràcies a aquesta el que havia millorat el meu nivell acadèmic i la meva parla. Podia transmetre tots els conceptes i vaig veure que havia millorat molt. Des d'aquest punt, vaig veure que l'educació es va construint des de petits tot i que els fruits no siguin imminents, no hi hagi resultats ràpids i sigui un camí a llarg termini. Vaig poder experimentar en mi tot el que avui dia estudio per poder plasmar als infants i l'oralitat va estar un d'aquests factors. Va permetre'm veure i m'ha permès sentir-me identificada amb aquesta lectura.
Tot i això, hi ha algunes qüestions que faria a l'autor del text com per exemple: Quines eines poden ajudar-nos a formar part de l'oralitat a l'aula a aquells infants que els costa ser partícips? Com podem ajudar als infants a millorar l'oralitat? Quina és la via, pot ser mitjançant el joc fomentar aquest aprenentatge? Quina situació ha de tenir el docent enfront de l'oralitat? Com el docent ha d'exposar-la?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada