dimarts, 18 d’abril del 2023

Lectura 1A

 

Per començar amb l’article, podem dir que ens trobem amb una aula de quart en la que es treballarà la meteorologia arran d’una caseta descoberta a la terrassa de l’escola.  La mestra ajuda als infants a anar fent un camí per anar fent un camí per buscar les respostes relacionades amb el tema.  Es mostra la diferencia entre uns recipients per recollir l’aigua de la pluja i com es fa la comparativa. Es també molt important ser conscients de que en major o menor mesura estem fent que els infants es relacionin i desenvolupin la seva capacitat del llenguatge, i que hem de poder oferir eines i estratègies per potenciar aquesta comunicació entre els alumnes. Poder expressar-se de manera lliure i clara es un dels factors que pot marcar la diferencia entre una persona i una altre, per això s’ha de deixar sempre un espai per poder conversar i poder explicar vivències, per així poder crear més ganes d’aprendre entre els infants i potenciar aquesta curiositat lingüística que es molt possible que es retro alimenti dintre de l’aula.

Amb el segon cas ens trobem amb un grup d’infants de P3. A aquesta classe hi ha un personatge que es diu Oriol i va portant sorpreses a l’aula, que fa que els infants expliquin vivències, potenciant així la seva capacitat comunicativa mentre es relacionen. Aquest personatge serveix com a fil conductor per apropar-se al context que viuen els alumnes, normalment a casa i a l’escola. Al text es cita a una persona que basa la seva teoria en les relacions personals com a vehicle d’aprenentatge, aquesta es Vygotsky. La seva teoria es un exemple que ens confirma que a mesura que anem establint relacions, la qual cosa ens fa fer ús del llenguatge, anem aprenent. La socialització també ens ajuda a afavorir aquestes situacions de conversa on posem en pràctica el nostre llenguatge i es l’escola un dels principals eixos de socialització, on pràcticament establim les nostres primeres relacions d’amistat i on farem gran part de la nostre vida, per això es molt important destacar que els mestres hem de ser conscients del poder de decisions que tenim.

Una de les preguntes que faria a l’autora de l’article es; com va incidir en la teva trajectòria professional adonar-te de la importància del llenguatge en els infants, que creus que vas canviar?

-Relació

-Espai

-Socialització

-Converses

M’ha cridat l’atenció la següent frase extreta de l’article: “Les converses que es puguin produir a l’aula, ja siguin espontànies o provocades constitueixen una font de coneixença mútua”.  Penso que aquesta frase engloba molt bé el que significa educar en general, es el deixar fer als infants, crear espais segurs on ells puguin desenvolupar-se de manera òptima. Així no s’incideix en les seves decisions ja que seran ells en un futur qui les hagin de prendre, per això em sembla una bona estratègia acostumar als infants a ser independents des de petits. També destacar la importància de relacionar als infants entre ells i saber com fer-ho i en quin moment, ja que com s’esmenta a la cita, pot ser una font de coneixença mútua però hem de saber escollir els moments on actuem.

Font: https://twitter.com/Pere4t/status/776741340675764224

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...