dilluns, 17 d’abril del 2023

Lectura 1B

A l'escola es reuneixen persones de diferents orígens i amb diferents objectius, creant un microcosmos complex amb vides i visions del món i de l'educació molt divergents. La capacitat dels mestres que són experts en fomentar les interaccions socials i la comunicació efectiva per teixir una comunitat amb aquests materials, nodrir-la i fer que fructifiqui és crucial. Algunes de les qualitats dels educadors efectius inclouen les mateixes habilitats. És fonamental comptar amb ells com a recurs tant a l'hora de preparar adequadament les pròximes generacions de professionals com a l'hora de maximitzar el treball dels que ja estan a les aules.

La professió docent gaudeix d'un alt nivell social a Finlàndia. Qui s'han compromès amb aquest sistema educatiu coincideixen en destacar la importància d'escollir els futurs docents, un procés de selecció en el qual la capacitat comunicativa dels aspirants cobra protagonisme. L'oportunitat de començar els seus estudis només està disponible per a qui aprovi una prova de comunicació d'eliminació, en la qual un dels components més crucials és que el sol·licitant demostri que té una comprensió sòlida de com desenvolupar-se amb els nens.

Desafortunadament, entre nosaltres i ara, les habilitats interpersonals i de comunicació no han estat un requisit ni l'enfocament de la formació especialitzada en la preparació de docents. No obstant això, és evident per a qualsevol que estigui familiaritzat amb l'escola que aquestes facultats sempre han estat un actiu molt valuós.

Com acompanyem els nens des que deixen el pit de la seva mare fins que comencen a caminar sense agafar-se a la seva falda, la tasca docent és fonamental. Els ajudem a observar, organitzar i relacionar els components del món amb els quals estan familiaritzats i els esdeveniments que tenen lloc durant aquest temps. A més, els instruïm sobre com comprendre i acceptar els principis morals fonamentals que regeixen aquest món encara petit. Al mateix temps, els proporcionem la potent eina del llenguatge, que els permetrà nomenar i representar el món, reflexionar sobre si mateixos i interactuar amb els altres. El nostre objectiu és que creixin en la seva capacitat per fer front als diversos desafiaments socials, emocionals i cognitius que la realitat de la vida els presenta des d'una edat molt primerenca.

Interessar-se pel nen o la nena és posar-lo en el centre, el que implica usar-lo com a punt de referència per comprendre qui és i actuar d'acord amb la seva personalitat, pensaments, desitjos i percepcions. Això significa, en primer lloc, que hem de mirar-lo a ell i a cada un d'ells, prestar atenció a les seves reaccions i observar.

Personalment, una pregunta que li faria a l’autor seria sobre quina és la seva opinió sobre la importància de les habilitats interpersonals i de comunicació en la formació del professorat, i si aquestes habilitats haurien de ser un requisit.

Estic molt d’acord amb els comentaris sobre les habilitats interpersonals de l’autor, i per això penso que és un article molt encertat.

Il·lustració 1. https://ebapenobert.caib.es/pluginfile.php/6069/mod_label/intro/social-media-5481633_640.jpg

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...