1. 1. RESUM DE LA
LECTURA
Entre
totes les habilitats que un docent hauria de tenir per ser un professional de
l’educació, una de les més importants és la comunicació. Aquesta habilitat ens
permet comprendre’ls i ajudar-los a observar tot allò que els envolta a través
de la llengua. El nostre objectiu és que el dia de demà puguin afrontar les
dificultats amb autonomia. Per això, hem de ser realment conscients de la
importància de la nostra feina i que és l’infant el centre de l’aprenentatge. Només
a través de l’observació i la comprensió podrem arribar a entendre les seves
necessitats.
Comunicar-se
correctament és també saber amb qui estàs parlant i adaptar-se a la perspectiva
de qui t’escolta. Aquesta perspectiva que acollim a l’hora de comunicar-nos amb
els infants és pròpia d’un bon ensenyament.
El
llenguatge també està molt arrelat a la cultura; els adults transmeten molta
informació a través de la parla des de ben petits. A partir dels nous mesos ja
poden començar a comprendre quan l’estan parlant i, més tard, començaran a
entendre les intencions de l’adult. Tot aquest procés és molt lent, però amb l’ajuda
de l’adult i les converses que s’estableixen denominant coses o escoltant les
paraules en diferents contextos, els permet veure les coses des de diferents
punts de vista.
En
definitiva, els que ens dediquem a l’educació, desenvolupar les nostres
capacitats comunicatives és una part essencial del nostre creixement
professional a partir de la nostra interacció amb els infants.
2. 2. INTERROGANTS
PER L’AUTOR
Veient
el gran pes que té la comunicació en el nostre dia a dia com a docents, està prou
reforçada en la formació que reben mestres o s’hauria de treballar més?
Encara
que és un habilitat que es pot anar treballant, té un component innat aquesta
facilitat de comunicació amb els infants?
3. 3. COMENTARI
PERSONAL
Des
de la meva experiència amb infants la comunicació, tal com l’article fa
referència, és una habilitat molt important que hem de tenir present per ser
bons docents. Un cop estàs a l’aula t’adones del gran pes que tenen les teves
paraules i el gran reforç que pot ser per ells el fet de poder ajudar-los a
construir coneixements. Personalment, sempre he tingut molta cura amb la meva
expressió oral davant dels infants, perquè com ja sabem, són petites esponges
que agafen tot allò que escolten. Per ells som els seus models i imitaran les
nostres expressions i paraules. A més, com la lectura explica, no només es
tracta de parlar, sinó de comprendre i adaptar-se al context dels més petits que
estan plena etapa de desenvolupament de la parla. M’he trobat dient expressions
sense tenir la comprensió dels infants i he tingut que recular perquè aquells
infants puguin entendre allò que els explicava. La nostra formació en
comunicació és escassa i hi ha recursos que s’aprenen i es porten a terme amb
el dia a dia a l’aula, per això considero que és important l’experiència i el
contacte amb els infants per poder desenvolupar professionalment l’habilitat de
comunicar-se amb ells.
4. 4. PARAULES CLAU
- Comunicació
- Habilitat
- Expressió oral
- Coneixements
5. 5. IMATGE
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada