FITXA 1: PRIMERA EVIDÈNCIA ESCRITA |
Nom i cognoms de l’alumne: Laia Palau Antoja Titulació: Grau en Educació Infantil Curs: 2n (2022 - 2023) Assignatura: Didàctica de la Llengua Oral en Educació Infantil Grup: 62 / Seminari: C Professorat: Xavier Fontich i Dolors Masats |
Article: Hablar en clase, aprender lengua, Aula de innovación educativa. Escrit per Anna Camps (2002). |
Resum de l’article: Aquest article va ser escrit per Anna Camps, on parla de la importància de la llengua oral i les diverses habilitats lingüístiques. La llengua oral forma part del dia a dia de la vida escolar tant en l’àmbit social com curricular, i les diferents habilitats lingüístiques (parlar, escoltar, llegir i escriure) s’interrelacionen i totes elles són importants en l’aprenentatge de la llengua verbal. En una societat alfabetitzada, la separació entre llengua oral i llengua escrita és difícil de definir. Una s’impregna de l’altra i les habilitats verbals orals i escrites són instrument i objecte d’aprenentatge a l’escola, i totes dues són rellevants en l’aprenentatge. És essencial destacar que el llenguatge oral es basa a parlar i escoltar i calen les dues per poder comprendre la paraula oral. L’ús de la llengua oral en les relacions socials a l’escola és també una font d’aprenentatge. És per això que a vegades pot resultar difícil distingir quan la llengua oral s’utilitza per establir relació o per aprendre. A més, el diàleg pren un paper fonamental en l’aprenentatge. La interacció social i el diàleg són necessaris en el desenvolupament dels continguts escolars. Llegir i escriure no són activitats aïllades de la llengua oral, sinó que és necessari el llenguatge oral per la construcció i comprensió del llenguatge escrit. A més, l’ensenyament de la llengua oral també requereix endinsar-se en gèneres orals formals i literaris. L’aula és un espai de col·laboració en la qual tots hi participen per assolir uns objectius d’aprenentatge a través de la llengua verbal on conflueixen tant usos orals com escrits.
|
Connectem l’article amb el nostre món més proper: Personalment, aquest article m’ha semblat molt interessant, ja que coneixia de la importància que té la llengua oral en les escoles, des dels més petits, fins als més grans, però no coneixia la interrelació que té els usos orals i escrits en la llengua verbal. La llengua oral s’inicia prèviament a la llengua escrita i, per tant, la que desperta la curiositat i l’esperit d’exploració i descoberta de l’entorn a l’infant. Tot això, m’ha portat a recordar les meves pràctiques de segon on amb infants també es pot treballar aquest vessant de la llengua. Vaig observar com els infants en arribar a l’escola actuen d’una manera diferent del seu context familiar, ja que en les aules existeixen uns usos del llenguatge més explícits, perquè no tots els infants comparteixen i parteixen dels mateixos coneixements. És per això, que vaig veure com a través dels contes els infants poden des de ben petits aprendre un munt d’aprenentatge literari que es troben en la narració d’aquests. El conte els permet evocar-los en un món de ficció a través del llenguatge, els construeix esquemes mentals propis dels gèneres narratius, entre d’altres. Finalment, un altre recurs, que s’utilitzava molt en la classe d’EI2 on he realitzat el pràcticum, era la música, les cançons. A través d’aquestes els infants aprenien un munt d’aprenentatges de tota mena i al mateix temps aprenien el ritme, la pronunciació i, en definitiva a educar la llengua oral, la parla. |
Pregunta per l’autor: Com afecta el fet que a l’aula hi hagi diversitat d’alumnes en el desenvolupament de la llengua oral? |
Paraules clau: Llengua oral, llengua escrita, aprenentatge. |
"If you can look into the seeds of time and say which grain will grow and which will not speak then to me." (Macbeth, Act 1, Scene 3) Didàctica de la llengua oral - Ed- Infantil - Prof.: Xavier Fontich
dissabte, 15 d’abril del 2023
LECTURA 1C: Hablar en clase, aprender lengua
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR
1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...
-
a) Breu resum de la lectura; La lectura parla sobre la importància que té la lectura infantil en el format tradicional, encara que actualm...
-
a) Breu resum de la lectura La lectura ens parla sobre que les reunions entre grups d’iguals són molt important a l’hora d’establir i de con...
-
FONT: https://saposyprincesas.elmundo.es/consejos/educacion-colegio/mejorar-comunicacion-primera-infancia/ La lectura destaca diversos recur...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada