dilluns, 17 d’abril del 2023

Lectura 1C " HABLAR EN CLASE, APRENDER LENGUA"

 HABLAR EN CLASE, APRENDER LENGUA

  1. Breu síntesi de la lectura

La lectura tracta la llengua oral en l’àmbit escolar i explica que té funcions diferents com per exemple : que regula la vida social escolar, aprendre a llegir i pensar, a llegir, escriure i és un objecte d’aprenentatge. 

A més durant l’article comentava que sempre ens hem fixat més en la llengua escrita i la seva normativa i no tant en l’oral, però que amb el temps s’ha vist la importància d’aquest. I diu que les habilitats lingüístiques no es produeixen aïlladament sinó que el seu ensenyament és un mix de totes elles (parlar, escriure, llegir i escoltar)

Continua dient que l’ús de la llengua escrita ha canviat totalment les relacions socials, ja que en les societats alfabetitzades no hi ha una separació entre el llenguatge oral i l’escrit. Les cultures alfabetitzades permeten emmagatzemar  de forma permanent el llenguatge que es produeix, mentre que les estrictament orals no tenien manera d'emmagatzemar-lo i per tant aquest coneixement només es podia guardar amb la memòria. 

Tot seguit menciona que les habilitats verbals orals i els usos orals són fonts d’aprenentatge i que l’ús del llenguatge té dos aspectes principals: Parlar i escoltar i és que escoltar al seu torn implica comprendre i interpretar el que es vehicula a través de la parla. 


Per acabar la llengua oral impregna tota la nostra vida i és molt difícil distingir quan la parla és social o quan és per aprendre en l’àmbit escolar tot i això hi ha quatre punts de vista per a reflexionar sobre l’ensenyament de les llengües: Parlar per a regular la vida social escolar, parlar per a pensar i per aprendre a pensar, parlar per a escriure i per a llegir i parlar per aprendre a parlar.


  1. Relació amb algun aspecte de la vida

A la lectura menciona que es dona més importància a l’escrit que a l’oralitat i des de la meva experiència això és veritat, ja que sempre donaven més importància a què escriguéssim bé amb les normes ortogràfiques, lectura… Per aquest fet penso que ara tinc més dificultats a l’hora de parlar en públic tot i això penso que a poc a poc està canviant i es dona més importància a l’oralitat per exemple fent lectura en veu alta o donant espais als infants perquè s’expressin a través de la seva oralitat sense vergonya. 



  1. Formular una pregunta que faríem a l’autor 

D’on va sorgir la idea de fer aquest article, d’una experiència pròpia, una proposta, inquietud personal…? 


  1. ⅗ paraules clau

  • Llengua oral 

  • Aprenentatge

  • Parlar

  • Aules

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...