dilluns, 17 d’abril del 2023

LECTURA 1C: Hablar en clase, aprender lengua

HABLAR EN CLASE, APRENDER LENGUA

1. Síntesi de la lectura. Selecció de 3-5 paraules clau que seleccionaria en relació amb el text


L'article "Parlar en classe, aprendre llengua" del número 111 de desembre de 2002 de la revista Aula d'Innovació Educativa aborda la importància de la comunicació oral en l'aprenentatge de la llengua a l'aula. L'autor sosté que, per a adquirir una competència comunicativa adequada, és fonamental que els estudiants practiquin l'expressió oral des d'edats primerenques. Es presenten diverses estratègies pedagògiques que promouen la comunicació oral a l'aula, com el treball en grups, el debat i la discussió de temes d'actualitat, la dramatització i l'exposició oral. L'article també posa l'accent en la importància que els docents estimulin la participació activa dels estudiants i fomentin un ambient de confiança i respecte per al desenvolupament d'habilitats comunicatives efectives. En resum, l'article destaca la rellevància de la comunicació oral com a part integral de l'aprenentatge de la llengua i proposa diverses estratègies per al seu foment a l'aula.


2. Relació d’aspectes que ens semblin rellevants amb alguna assignatura o vida personal


El que a mi em porta a reflexionar aquest article és sobre el paper de la comunicació oral en l'educació i la forma en què els docents poden donar suport al seu desenvolupament a l'aula.


La promoció d'un ambient de confiança i respecte, l'estimulació de la participació activa dels estudiants i el foment de la pràctica de l'expressió oral des d'edats primerenques està començant a tenir-se en compte ara, perquè jo recordo que quan jo anava a educació infantil no es posava tant èmfasi en aquest tema.


Hauria estat molt bé, perquè crec que pel futur ens ajudaria molt més a saber expressar-nos en públic i no tenir vergonya, sentint-nos segurs de nosaltres mateixos. A més, pel meu futur com a educadora, en aquest sentit, tenim un paper crucial en la promoció del desenvolupament d'habilitats comunicatives orals i en el foment d'una cultura comunicativa a l'aula. I crec que si això ens ho haguessin ensenyat i ho hauríem après des de petits, ara mateix tindríem moltes més eines per poder ajudar als infants de les nostres aules.


En conclusió, l'article ens recorda que el desenvolupament d'habilitats comunicatives orals és essencial per a l'aprenentatge de la llengua i per a la formació de ciutadans crítics i participatius en la societat, i crec que això ho hauríem de tenir tots i totes molt interioritzat. Els docents poden exercir un paper fonamental en la promoció de la comunicació oral efectiva a l'aula i en la formació de futures generacions de ciutadans globals, per tant, encara amb més motiu considero que nosaltres ara mateix li hem de posar més èmfasi i poder-los ajudar.


3. Formular una pregunta que faríem a l’autor 

Es treballa amb la mateixa proporció de temps l’oralitat, és a dir, compartir amb els altres per reforçar l’aprenentatge, a l’educació primària i a secundària?

4. Paraules clau


Les paraules clau de l'article "Parlar en classe, aprendre llengua" podrien incloure:

  • Comunicació oral

  • Aprenentatge de la llengua

  • Competència comunicativa

  • Estratègies pedagògiques

  • Treball en grup





Enllaç de la imatge: https://blocs.xtec.cat/comunicat/tag/llengua-oral/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...