PREGUNTA 3: "Quines activitats de llengua oral creus que actualment es duen a terme a les aules (a partir del que has vist a les pràctiques)?”
El nostre grup format per la Marta Haba, l’Alba Martín, la Selma Matabosch i la Dulcenombre de Maria Jiménez, hem treballat amb relació a la pregunta 3 que deia: Quines activitats de llengua oral creus que actualment es duen a terme a les aules (a partir del que heu vist a les pràctiques)? Així doncs, hem estat analitzant les respostes de tots els companys, per tal de donar resposta a les qüestions següents:
1. Síntesi general: quina tendència o tendències suggereixen globalment les respostes?
Amb relació a la pregunta “Quines activitats de llengua oral creus que actualment es duen a terme a les aules (a partir del que has vist a les pràctiques)?”, hem fet una recopilació de les propostes més repetides que es treballen a les aules d’infantil que han anat responent els nostres companys en relació amb el treball i desenvolupament de la llengua oral, destaquem les següents: Treball en grup, contes, cançons, taller de teatre, assemblea, diàleg i debatre.
2. Selecció d'afirmacions breus: quines cites seleccionaríem com a il·lustratives d'aquestes tendències?
Considerem que les cites més significatives de les respostes que hem obtingut han estat: “Debats”, “Treballs cooperatius”, “Xerrades”, “Exposicions orals”, “Cançons”…
Volem destacar que hi ha moltes afirmacions que es repeteixen en les diferents respostes i que, per tant, tot el grup a qui se li han fet aquestes qüestions coincideix en quines creuen que són les activitats de llengua oral que es fan a les aules a hores d’ara.
D’altra banda, els exemples que menys s’han repetit han estat “Obres de teatre”, “Exposicions”, “Titelles”, “Representació de contes”, entre d’altres. Però, tot i que no han sigut gaire populars les trobem molt interessants.
Malgrat que segur que molts de nosaltres, o quasi tots, hem vist durant les nostres pràctiques, només una persona ha esmentat la rotllana en el moment abans de començar el dia, afirmant que era una dinàmica molt important per treballar la llengua oral. Diu “En aquesta rotllana es parlava, de temes d'interès, de què havien fet el cap de setmana... Parlar per aprendre.” Potser tenim molt arrelat a haver de fer activitats programades i planificades per estimular la llengua oral i això no és del tot cert. Moltes vegades es presenten moments no planificats en la qual s’estimula la llengua oral d’una manera molt enriquidora.
3. Paraules clau: quines 5 paraules clau identificaríem?
En darrer lloc, com a grup hem seleccionat 5 paraules clau per tal d’identificar les activitats que es duen a terme actualment a les aules d’infantil, amb l’objectiu de treballar la llengua oral. La tria que hem fet és: treball en grup, exposicions orals, cançons, debats i activitats orals. Hem fet aquesta elecció atès que, a banda de ser les activitats que més s’han repetit a la recopilació de respostes que han fet tots els companys, pensem que són les que es fan de forma més habitual i més es repeteixen. A més, des de les nostres experiències també pensem que són les paraules que més destaquen en aquest tema. Sobretot, hi ha una innovació en el recurs de tasques grupals dins de l’aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada