El text ens exposa que per combatre el model tradicional en el qual la lectura no fomenta un aprenentatge significatiu, s'han proposat millores, com ara, la lectura compartida. Amb aquesta metodologia se li dona més importància als contes infantils a les aules i a la participació dels infants, incloent la interacció activa amb el text i amb la mestra. Aquesta interacció potencia la reflexió de l'infant.
Per posar en pràctica aquesta idea, les autores ens mostren la rellevància que les educadores tinguin en compte els coneixements que tenen els nens i nenes abans de començar la lectura i què és del seu interès, per després, fer una elecció adequada del conte.
Abans del moment de la lectura, es tracta què saben del tema escollit. Seguidament, gràcies a la lectura en veu alta de la mestra, els suggereix més interès i poden interactuar i preguntar dubtes o fer aclariments. Tot plegat els proporciona una millora en el seu desenvolupament cognitiu primerenc i lingüístic, enriquint la seva comprensió oral i expressió.
Finalment, gràcies a la darrera fase de la proposta de lectura compartida, reflexionen sobre què han llegit tots plegats.
Per concloure, el foment de la lectura compartida a les aules d'Educació Infantil facilitarà una descodificació posterior més senzilla d’habilitats clau. A més d'aspectes orals i d'escolta, evolucionarà l'ortografia i la comprensió lectora.
Des del meu punt de vista, considero que el text ha mostrat molt clarament el concepte de la lectura compartida i m'ha captat l'atenció aquesta proposta que mai havia escoltat. Des de la meva experiència, la lectura mai ha sigut un aspecte de gran interès i és per això que penso que s'haurien de canviar alguns models per incentivar a tot l'alumnat a la lectura.
Considero que, com a futures mestres, podem acabar amb aquella desmotivació per part d'alguns alumnes que veuen la lectura com una obligació i quelcom avorrit. Amb aquestes pràctiques on l'infant és el protagonista i fa de la lectura, una experiència significativa i activa, aconseguirem introduir-los al món de la lectura. Aquest apropament no només els servirà per a la lectura, com ja esmenten les autores, sinó que penso que aquestes metodologies haurien de fer-se servir com a eina essencial per a la motivació en totes les tasques educatives.
Un cop analitzat el contingut de la lectura, m'agradaria proposar a les autores, alguns interrogants que em queden pendents de resoldre: Penseu que la lectura compartida farà que tots i totes tinguin interès en la lectura? En cas que la resposta sigui negativa, com podem tractar la lectura en infants que no els agrada ni estan interessats en aquesta?
PARAULES CLAU: lectura compartida, estratègies, comprensió oral, partícips.Font: Los beneficios de la lectura compartida | Blog | ¿Eres docente de lengua? En Algar Editorial pensamos en ti. (s. f.). ¿Eres docente de lengua? En Algar Editorial pensamos en ti. https://docentes.algareditorial.com/blog/115/lectura-compartida
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada