dilluns, 24 d’abril del 2023

LECTURA 2A El llenguatge com a mitjà de construcció social del coneixement en educació infantil

 RESUM:

L'article "El llenguatge com a mitjà de construcció social del coneixement en educació infantil" de Mª del Pilar Fernández Martínez i Isabel M. Gallardo Fernández explora el paper del llenguatge en la construcció del coneixement en l'educació infantil.

L'article tracta sobre un projecte de recerca que indaga sobre les seqüències didàctiques per a escriure textos expositius en educació infantil.

L'article comença discutint com el llenguatge és una eina essencial per a la comunicació i l'aprenentatge en l'educació infantil, i com l'ús del llenguatge afecta a la forma en què els nens construeixen el seu coneixement i la seva comprensió del món que els envolta. Les autores també assenyalen que el llenguatge és una eina important per a la socialització i la construcció de la identitat, i que els nens aprenen a través del llenguatge com interactuar amb els altres i com s'espera que es comportin en la societat.

A continuació, l'article explora el paper del llenguatge en la construcció del coneixement en l'educació infantil en base al projecte de centre, assenyalant que el llenguatge és essencial per a la comprensió de conceptes i per a la resolució de problemes. Les autores també discuteixen com el llenguatge afecta a la forma en què els nens construeixen el seu coneixement i com poden ser influenciats pel llenguatge i les creences culturals.

L'article conclou discutint la importància d'utilitzar el llenguatge de manera efectiva en l'educació infantil, i com els educadors poden treballar per a millorar l'ús del llenguatge a l'aula. Les autoresassenyalen que és important fomentar la comunicació entre els nens i els adults i entre els propis nens, i que els educadors han de ser conscients de com el llenguatge pot influir en la construcció del coneixement i la identitat dels nens. Aquests aspectes, les autores, els relacionen amb una aula d'infantil realitzant un projecte sobre el cos humà.


PARAULES CLAU:

-Llenguatge

-Aprenentatge

-Comunicació

-Socialització


PREGUNTA A LES AUTORES:

-Creieu que és més necesari i important la interacció entre iguals o la relació entre infant-mestra?


RELACIÓ AMB UNA EXPERIÈNCIA PERSONAL:

Al llarg de la meva experiència laboral i acadèmica en l'àmbit educatiu he pogut observar que el llenguatge és una eina essencial per l'aprenentatge dels infants i la relació entre infants i docent.

El llenguatge és el tret clau pel desenvolupament dels infants. Per aquest motiu donc molt èmfasi al contacte i a la relació entre infants, ja que és la forma com els infants contrueixen el seu coneixament.

Quan treballava de monitor a un menjador tenia una companya que no es comunicava gaire amb els infants, no com en el meu cas, que tenia molta relació amb ells. Això feia que els infants tinguessin més confiança amb mi que amb la meva companya. El tacte i la relació amb els infants és fonamental en el lleure i en l'educació.


IMATGE:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...