dilluns, 24 d’abril del 2023

Lectura 2C: Lectura compartida y estrategias de comprensión

LECTURA COMPARTIDA Y ESTRATEGIAS DE COMPRENSIÓN

1. Síntesi de la lectura. Selecció de 3-5 paraules clau que seleccionaria en relació amb el text

L'article "Lectura compartida i estratègies de comprensió lectora en educació infantil" de la Revista Iberoamericana d'Educació aborda la importància de la lectura compartida com una eina per a millorar la comprensió lectora en nens d'educació infantil.


Es discuteix la importància de fomentar l'hàbit de la lectura des d'edats primerenques i es presenten diferents estratègies que poden ajudar a millorar la comprensió lectora, com l'anticipació, la inferència, l'ús de pistes contextuals i la recapitulació.


També es destaca la importància d'involucrar als pares i cuidadors en el procés de lectura compartida, ja que la seva participació pot tenir un impacte significatiu en el desenvolupament d'habilitats lectores dels nens.


En resum, l'article destaca la importància de la lectura compartida i ofereix estratègies pràctiques per a millorar la comprensió lectora en nens d'educació infantil, amb l'objectiu de fomentar l'hàbit de la lectura des d'edats primerenques i contribuir al desenvolupament d'habilitats fonamentals per a l'èxit acadèmic i personal dels nens.


2. Relació d’aspectes que ens semblin rellevants amb alguna assignatura o vida personal

Aquest article, personalment m’ha semblat molt interessant, perquè la pràctica educativa que es planteja és molt beneficiosa pels infants i és clarament un recurs educatiu molt important. Aquest fet, m'ha fet recordar quan jo anava a l'escola i era l'hora de llegir.


Quan jo cursava P3, P4 i P5, a la meva classe hi havia un racó de llibres on podíem anar sempre que hi haguessin estones de descans o si havíem acabat alguna feina. A més, a l’escola hi havia també una biblioteca, on ens tocava anar un cop per setmana i allà, explicàvem un dels contes que hi havia.

En aquests moments, el més important era participar, nosaltres com a infants, i la mestra ens deixava intervenir i, d'aquesta manera fomentavem la participació de la lectura compartida.

L’adult, en aquests casos, és la persona que porta l'activitat però realment són els infants els protagonistes.


Recordo els moments de lectura a la meva escola, i sempre somric perquè a mi m'agrada molt llegir i ho trobo un moment de reflexió i desconnexió. Ho recordo com el meu moment preferit i molt bonic. Ells infants ens escolten encantats i sempre que es diu que és hora d'explicar un conte, s'emocionen i gaudeixen molt. Des de ben petita m'ha agradat llegir, escoltar i que m'expliquin contes. Així que jo, com a futura educadora, vull fomentar aquests petits moments perquè els trobo màgics i a més, crec que tenen molts beneficis per a tots els infants.

 


3. Formular una pregunta que faríem a l’autor?

Com utilitzaries aquesta pràctica a l'escola bressol?


4. Paraules clau


Algunes paraules clau de l'article podrien ser:


- Lectura compartida

- Comprensió lectora

- Educació infantil




Font: https://docentes.algareditorial.com/blog/66/lectura-compartida-cooperativo






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...