El nostre grup format per la Marta Haba, l’Alba Martín, la Selma Matabosch i la Dulcenombre de Maria Jiménez, hem treballat amb relació a la pregunta 4 del formulari que vam completar a la darrera sessió, on havíem de llegir prèviament un diàleg que es produïa en diferents contextos: a casa i a l’aula. A partir d’aquí, analitzar detalladament cadascuna de les característiques rellevants que es donaven en cadascuna de les situacions.
Així doncs, fruit de la conversa de l’Ana en els diferents contextos, al nostre grup hem aprofundit sobre la qüestió següent: Quin és el context de cada situació?, com aquest context es fa present en cada conversa? Hem estat analitzant les respostes de tots els companys, per tal de donar reflexionar i resumir la qüestió.
En termes generals trobem que totes les respostes coincideixen que els contextos d'ambdues situacions són ben diferents. La primera es desenvolupa a casa i és informal, espontània i còmode. Podríem dir que la situació és conseqüència d'una situació concreta que ha passat a casa. Mentre que la segona és a l'escola i en un context més formal, dirigit i amb torn de paraula en la qual la situació és planificada per la mestra, ja que és ella qui dirigeix.
El primer se situa a un context familiar mentre que el segon en un context escolar. Aquesta és la primera gran diferència que s'observen a les respostes. El mateix passa amb els adults que acompanyen a l'Ana durant les converses. La primera mostra una relació més estreta i informal mentre que la segona ho fa amb la mestra d'una manera més formal. A més, mentre la primera conversa és totalment espontània, la segona mostra una conversa més guiada amb la finalitat de la mestra de fer-los pensar, reflexionar i entendre.
Per un altre costat, després de la lectura de totes les respostes ens hem adonat de l’existència de més diferències que no es van esmentar a cap resposta. Per exemple, en la primera situació està la presència d’un sol infant i la resta de persones són adults, mentre que a la segona situació només hi ha un adult i diversos infants, per tant, el context i la direcció de la conversa són totalment diferents.
Per tal de destacar els aspectes més rellevants que hem extret d'aquesta anàlisi envers la pregunta 4, a continuació exposem les paraules clau que pensem que resumeixen els termes mésimport:
Diàlegs.
Contextos.
Reflexionar.
Entendre.
Per concloure, hem vist les diferències d'una conversació on es desenvolupa en diferents contextos, el familiar i l'educatiu, i hem pogut comparar-los entre ells. Hi ha característiques molt comunes per diferenciar d'un amb un altre, per exemple l'espontaneïtat en contra d'una conversa dirigida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada