dilluns, 24 d’abril del 2023

LECTURA 2C: LECTURA COMPARTIDA Y ESTRATEGIAS DE COMPRENSIÓN LECTORA EN EDUCACIÓN INFANTIL

 -          Síntesi de la lectura. Selecció de 3-5 paraules clau que seleccionaria en relació amb el text.


L'article comença presentant la definició i el concepte de la lectura compartida, i la relació amb l'adquisició de la llengua i la comprensió lectora. Després, es discuteixen les diferents estratègies de comprensió lectora que es poden utilitzar durant la lectura compartida, com ara fer preguntes, resumir el text o fer connexions amb la vida quotidiana.

A més, s'assenyala la importància de l'elecció adequada del material de lectura, que ha de ser d'acord amb els interessos i els nivells de comprensió dels nens i nenes. També es destaquen els avantatges de la lectura compartida en termes de la promoció d'habilitats socials, emocionals i cognitives, així com la millora de l'atenció i la concentració.

Per acabar, es conclou que la lectura compartida i les estratègies de comprensió lectora són essencials en l'educació infantil per promoure el desenvolupament lingüístic i cognitiu dels nens i nenes, així com per fomentar el seu amor per la lectura i la seva capacitat per comprendre i reflexionar sobre els textos.

-          - Relació d’aspectes que ens semblin rellevants amb alguna assignatura o vida personal.

Quan era petita, solia tenir dificultats per entendre els textos que ens demanaven llegir a classe. Em costava molt de seguir la trama de les històries i sovint, em perdia en els detalls i no aconseguia comprendre el missatge principal.

Però tot va canviar quan el meu professor de tercer de primària va començar a fer servir la tècnica de la lectura compartida a l'aula. Vam començar a llegir junts en veu alta, i el professor ens animava a fer preguntes i a discutir què havíem llegit després de cada sessió. Gràcies a les discussions a classe i a les preguntes del professor, vaig començar a veure les històries amb més claredat i vaig començar a entendre els missatges ocults que es trobaven als textos. Amb el temps, la comprensió lectora es va convertir en una habilitat que ja no tenia dificultat per a mi. Ja no em perdia als detalls i podia captar fàcilment les idees principals de qualsevol text. Aquesta habilitat em va ajudar al llarg de la meva educació i la meva vida personal i professional.

-          Formular pregunta sobre algun tema que no ens ha quedar clar o que no ha quedat explicat a la lectura.

M’agradaria que el text en algun moment expliques com detectar un bon moment per introduir-lo a l’aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...