- Síntesi de la lectura. Selecció de 3-5 paraules clau que seleccionaria en relació amb el text.
L'article comença presentant la definició i el concepte de la lectura compartida, i la relació amb l'adquisició de la llengua i la comprensió lectora. Després, es discuteixen les diferents estratègies de comprensió lectora que es poden utilitzar durant la lectura compartida, com ara fer preguntes, resumir el text o fer connexions amb la vida quotidiana.
A més, s'assenyala la importància de
l'elecció adequada del material
de lectura, que ha de ser d'acord amb els interessos i els nivells de
comprensió dels nens i nenes. També es destaquen els avantatges de la lectura
compartida en termes de la promoció d'habilitats socials, emocionals i
cognitives, així com la millora de l'atenció i la concentració.
Per acabar, es conclou que la lectura
compartida i les estratègies
de comprensió lectora són essencials en l'educació infantil per promoure
el desenvolupament lingüístic i cognitiu dels nens i nenes, així com per
fomentar el seu amor per la lectura i la seva capacitat per comprendre i
reflexionar sobre els textos.
- - Relació d’aspectes que
ens semblin rellevants amb alguna assignatura o vida personal.
Quan era petita,
solia tenir dificultats per entendre els textos que ens demanaven llegir a
classe. Em costava molt de seguir la trama de les històries i sovint, em perdia
en els detalls i no aconseguia comprendre el missatge principal.
Però tot va
canviar quan el meu professor de tercer de primària va començar a fer servir la
tècnica de la lectura compartida a l'aula. Vam començar a llegir junts en veu
alta, i el professor ens animava a fer preguntes i a discutir què havíem llegit
després de cada sessió. Gràcies a les discussions a classe i a les preguntes
del professor, vaig començar a veure les històries amb més claredat i vaig
començar a entendre els missatges ocults que es trobaven als textos. Amb el
temps, la comprensió lectora es va convertir en una habilitat que ja no tenia
dificultat per a mi. Ja no em perdia als detalls i podia captar fàcilment les
idees principals de qualsevol text. Aquesta habilitat em va ajudar al llarg de
la meva educació i la meva vida personal i professional.
-
Formular pregunta sobre
algun tema que no ens ha quedar clar o que no ha quedat explicat a la lectura.
M’agradaria que el
text en algun moment expliques com detectar un bon moment per introduir-lo a
l’aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada