dilluns, 24 d’abril del 2023

LECTURA 2C

 

Lectura compartida y estratègies de comprensión lectora en educación infantil


Breu resum:

En aquesta lectura donen molta importància a la lectura dels contes a les aules d’educació infantil, on no només els infants troben el gust de la lectura sinó que és una oportunitat d’ensenyar estratègies de lectura i desenvolupar les habilitats de comprensió lectora.

Per poder treballar aquesta idea, es proposa treballar un conte, a través de la lectura compartida en aules d’infants d’entre 4 i 5 anys.

La lectura compartida és una eina que fa incrementar el vocabulari dels infants, la complexitat en el llenguatge oral i també les habilitats narratives. A dins l’aula, la lectura compartida es dona quan els educadors i educadores, conjuntament amb els alumnes cooperen en l’exercici de llegir i aprendre. Per poder considerar una pràctica didàctica efectiva s’ha de tenir en compte els següents factors:

  •     La freqüència: la lectura compartida ha de ser una pràctica freqüent per contribuir en el seu aprenentatge.
  •         L’edat: des dels 14 mesos aquestes pràctiques ja tenen efectes.
  •       Les característiques dels llibres: han de ser llibres amb lletres grans, poques paraules per pàgina i il·lustracions relacionades amb el text perquè els hi sigui més fàcil.
  •         Interacció: el docent ha de ser capaç de dur a terme estratègies interactives.

A banda, de tenir un “llibre gran” que permet a tot el grup classe poder veure les paraules, il·lustracions o dibuixos i poder-ne reaccionar conjuntament.

 

Paraules clau:

-          Lectura compartida

-          Comprensió lectora

-          Llibre gran

 

Pregunta:

-    Per dur a terme aquesta pràctica, la lectura compartida, ens tenen en compte uns factors. L’espai on es durà a terme la pràctica també condiciona? L’hem de tenir en compte?

Comentari personal:

La interacció que crea l’educador amb els infants abans, durant i després de la lectura del conte és molt important. Jo ho vaig poder viure a unes pràctiques i, tot i que els infants eren ja més grans, vam realitzar una dinàmica similar.

La mestra va triar un conte i amb un grup més reduït de l’habitual, vam poder fer una lectura compartida. A l’inici es creen tot d’hipòtesis d’allò que creuen que pot passar només veient la portada i el títol del conte.

Però d’on penso que es poden treballar més coses, és la final del conte, on pots ajudar als infants a reflexionar sobre allò que ha passat, el perquè de totes les coses que han anat succeint, i poder imaginar altres finals per a aquella història també.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...