dilluns, 24 d’abril del 2023

Tasca 3__La parla a casa i a l'escola

 Analitzem la primera pregunta que se'ns planteja...


1. Síntesi general: quina tendència o tendències suggereixen globalment les respostes?

La majoria de respostes estan agrupades en dos temes. Per una banda, hi ha una petita anàlisi del diàleg 1 i, per una altra banda, del diàleg 2. 


Pel que fa al diàleg 1, que és la conversa oral que té lloc a casa de l’Anna, té les següents característiques: 

  • Els participants de la conversa són l’Anna, la mare, el pare i l’avi. 

  • La conversa s’inicia a causa del fet que s’ha trencat la capsa de música i, per tant, el rol de l’adult és el de consolar a la nena per aquest motiu. 

  • És una conversa espontània i tant l’adult com la nena estan en el mateix nivell jeràrquic. Tot i que la mare també fa alguns aclariments quan la nena no comprèn quelcom que diuen.  


Pel que fa al diàleg 2, que és la conversa oral que té lloc a l’escola, té les següents característiques:

  • els participants de la conversa són: la mestra, l’Anna i altres companys com ara  (Pedro, Andrea i Laura)

  • La conversa s’inicia a través de la necessitat de consensuar les preguntes que es faran als familiars que vagin a l’escola pròximament. Per tant, té l’estructura d’una assemblea.

  • És una conversa una mica més dirigida, ja que la mestra dirigeix les intervencions dels infants. Així mateix, la mestra fa que els infants s’esforcin per expressar-se i millorar la competència lingüística. També resol els dubtes dels infants. 


2. Selecció d'afirmacions breus: quines cites seleccionaríem com a il·lustratives d'aquestes tendències? 

  • 1r diàleg: (...) No hi ha un guió, és una conversa no dirigida i espontània. No hi ha una persona que intervé de manera imposada sinó que la mare adopta el rol i dirigeix la conversa amb la nena. Es desenvolupa de manera natural i fluida.

2n diàleg: (...) Intervenen de manera dirigida, la mestra dirigeix la conversa i dona pas a les intervencions.


  • Diàleg 1: (...) Es desenvolupa a partir del trencament de la caixa de música i està enfocada en com arregalar-la, l'Anna està preocupada i els pares plantegen solucions i li expliquen com l'arreglarà. El rol dels adults, per tant, és de consolar a la filla deixant-li saber que el problema serà solucionat aviat.


Diàleg 2: (...) Es desenvolupa a partir de la necessitat de consensuar les preguntes que es farà als familiars que visitaran l'aula pròximament. L'adult té el rol de guiar la conversa, reconduir-la i donar els torns de paraula per assolir l'objectiu de l'assemblea.


  • Diàleg 1: (...) es tracta d’una conversa oberta on cadascú va afegint informació sense que hi hagi uns torns de paraula establerts (...).


Diàleg 2: (...) la mestra els escolta i els fa preguntes per entendre’ls i indagar més en allò que estan explicant i condueix la conversa per tal que tingui un ordre i un sentit.


3. paraules clau: quines 5 paraules clau identificaríem? 

  • Oral dialògic

  • Respostes obertes

  • Orals poc dirigits

  • Mediar oral

  • Aprenentatge compartit



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...