dissabte, 13 de maig del 2023

4C: Hablar: charlar, conversar y dialogar

HABLAR: CHARLAR, CONVERSAR Y DIALOGAR


  1. Síntesi de la lectura. Selecció de 3-5 paraules clau que seleccionaria en relació amb el text

Irene de Puig és una reconeguda experta en educació i comunicació que ha abordat el tema de la importància del diàleg i la conversa en diversos contextos. El seu enfocament es centra en com l'acte de parlar, xerrar, conversar i dialogar pot tenir un impacte significatiu en l'aprenentatge, el desenvolupament personal i les relacions interpersonals.

Ens explica que el diàleg és fonamental en l'àmbit educatiu, ja que permet als estudiants expressar les seves idees, comprendre diferents perspectives i construir coneixement de manera col·laborativa. A més, fomenta la reflexió, el pensament crític i el desenvolupament d'habilitats socials, com el respecte, l'empatia i l'escolta activa.

L'autora ressalta que el diàleg efectiu implica una comunicació oberta i respectuosa, on cada participant té l'oportunitat d'expressar els seus pensaments i sentiments sense ser interromput. Destaca la importància de conrear un ambient de confiança i col·laboració, on tots els participants se sentin segurs i puguin compartir i debatre idees.

Hi ha una diferència entre parlar i dialogar. Mentre que parlar pot ser un acte unilateral de transmetre informació, dialogar implica una interacció activa i recíproca entre els participants, on es busca comprendre i construir significat de manera conjunta. El diàleg autèntic implica escoltar atentament, fer preguntes clares i promoure un intercanvi equilibrat d'idees.


  1. Relació d’aspectes que ens semblin rellevants amb alguna assignatura o vida personal

Crec que el que tracta aquesta autora en aquest article és molt important. Considero fonamental saber-se expressar, de fet, jo sempre dic que saber-te expressar és un art que poca gent sap aprofitar, perquè tothom sap parlar, però pocs saben dialogar. El que ella ens explica sobre la diferència entre parlar i dialogar, per mi és semblant a la diferència entre sentir i escoltar.

No podria relacionar aquest tema amb cap assignatura o fet personal, si no simplement puc dic que això que tracta, tots els temes i els avantatges que ens remarca, és el que hauríem d'aprendre sobre l'assignatura de la vida. Així tal qual com sona, ningú ens ensenya a viure ni a comunicar-nos, tampoc a com gestionar les emocions ni a tenir empatia, per tant, escoltar-nos i poder dialogar d'aquesta manera, considero que ens ajuda molt en conèixer més sobre nosaltres i els altres, fent que tinguem més empatia, respecte i escolta activa. Són tres coses que poques persones tenen i saben fer, i per a mi són essencials per a poder conviure amb nosaltres mateixos principalment, però també amb la resta. Si no sabem escoltar-nos a nosaltres mateixos, ni dialogar, ni empatitzar, ni sentir, ni res amb nosaltres mateixos, com pretenem fer-ho amb la resta? És impossible. Per tot això, considero que hem de tenir molt present el fet que, si no sabem parlar i, sobretot, dialogar, no arribarem enlloc, perquè és la base i la clau de tota mena de comunicació de qualitat.


  1. Formular una pregunta que faríem a l’autor?

Per a tu la diferència entre dialogar i parlar, és la mateixa que sentir i escoltar?


  1. Paraules clau: dialogar, parlar, aprenentatge, diàleg efectiu







Font: https://blogs.iadb.org/desarrollo-infantil/es/habla-con-tus-hijos/



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...