Síntesi de la
lectura
El
llenguatge com a mitjà de construcció social del coneixement en educació
infantil
El text ens
parla sobre com el llenguatge a l’aula facilita la construcció social del
coneixement amb infants de cinc anys, a través de processos d’interacció.
Un dels punts a
destacar, és el rol dels docents com a motor de canvi de les pràctiques d’ensenyança,
ja que si volem que hi hagi un canvi hem de ser nosaltres qui l’hem d’impulsar
a través d’una sèrie d’accions. Per exemple, qüestionant i reflexionant sobre
la nostra tasca. L’autoavaluació és rellevant per tal que els docents puguin
saber si les propostes o pràctiques funcionen i quins punts hem de millorar.
L’article fa
esment sobre com podem afavorir a l’aprenentatge a través de l’interès dels
infants.
Apareix l’aula
com a context d’aprenentatge, on a través dels espais podem afavorir a l’adquisició
d’habilitats comunicatives que ens ajudaran a que els infants puguin
expressar-se i compartir vivències i experiències. La comunicació és una font
de construcció social dins l’aula i hem de proporcionar eines i recursos que
motivin als infants a comunicar-se tant entre ells i elles com amb els docents.
El diàleg està
present en el dia dia dels infants per tant, és essencial que hi estigui a l’aula
com a situació d’aprenentatge.
La lectura ens
presenta un experiment on a través d’un projecte afavoreixen a l’escriptura en
els infants. És important que la comunitat educativa tingui en compte la
reflexió i faci preguntes per tal que puguin raonar i qüestionar les seves idees.
Relació
d’aspecte que ens sembli rellevant amb alguna assignatura o vida personal + comentari personal
Considero que
la societat ha avançat i hi ha canvis significatius en l’educació. Recordo que
quan anava a l’escola, llegia només a classe, quan el docent ho demanava de
deures. Per mi, era una tasca que formava part del dia a dia escolar, però
només ho associava a dins l’escola, és a dir, com a feina acadèmica.
Actualment, m’agrada
la lectura i gaudeixo molt llegint. Considero que un factor que ha impulsat
aquest canvi ha estat la motivació i l’interès propi pels llibres. Em criden molt
l’atenció i gaudeixo de l’estona quan estic llegint.
Aquest canvi personal m’ha fet reflexionar sobre la pràctica educativa i com l’escola té un paper fonamental a l’hora de implementar propostes i projectes relacionats amb la lectura i l’escriptura.
Interrogants
que planteja i que formularíeu a l’autor
- Creus que la comunitat educativa té en compte la importància de la reflexió en els infants?
3-5 paraules
claus que seleccionaria del text
Llenguatge,
comunicació, diàleg i aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada