dimarts, 9 de maig del 2023

TASCA 5, NENS FILÒSOFS

 


D1 pensar

D2 filosofía

D3 Què és un amic?

Preguntes

Fa entendre als infants al procés que han de fer per poder pensar i posteriorment parlar, la mestra exemplifica dient que la informació del cap baixa fins la boca i ha de sortir. L'espelma que utilitza és per ajudar als nens a pensar.

Preguntes més complexes pels infants com “Que no podeu fer ara que podreu fer més tard?” o  “Hi ha coses que no podeu fer?” que impliquen pensament més complex o més enllà de l'actual. 

Una pregunta més senzilla ha estat 

 “Sou grans o petits?”

Reflexiona sobre el significat de la amistat, per poder-ho definir diferencia la relación entre “parella” i altres tipus de relació.

Respostes

Els infants saben que al cap tenen la memòria i la reflexió. Són capacitats que no és poden veure però que si que les senten., per tant obren la boca perquè surtin les paraules. 

Només han sabut respondre una de les preguntes. Les altres no han sabut que dir, s’han quedat tots callats. Si intentaven respondre i l’atenció de la mestra anava cap a ells, es quedaven callats “passant”. 

Els infants tenen clares les diferències entre aquests tipus de relacions, on algunes conflueixen (amistat i germans) i altres són contraris (parella i fill-mare)

Retorn

La mestra fa preguntes relacionades amb el tema i va tirant del fil, segons les respostes dels infants els condueix cap a on ella vol.

La mestra repetia la pregunta constantment per si algú responia o si algú feia alguna aportació. Els hi demanava als infants individualment però no obtenia resposta. Fins que deixa el tema perquè no hi ha interacció mestra-infant. 

La mestra aprofita les interaccions dels infants i va aportant noves preguntes, extraient més informació. 

Tema

Exercitar el pensament, com sorgeixen les nostres idees i com les podem expressar. 

Què és la filosofia? No hi ha element empíric i, per tant, els infants no comprenen per la complexitat i l’abstracte del tema. N poden imaginar ni pensar i, per tant no contesten. Més que en el tema, pensen amb el que la mestra pensa. 

És un tema que els infants tenen molt present, és un tema empíric. Per aquest motiu la situació de conversa és rica i els infants participen.. 

Reflexió posterior de les mestres

La mestra surt sorpresa de l’aula perque hi ha un infant que ha mostrat molt interés i una capacitat argumentativa que no s’esperava

La mestra diu que ha estat catastrófic, que no ha funcionat gens, que no sabia que fer perquè no rebia cap tipus de resposta i ja no sabia per on tivar. Cosa que ha fet que hagués d’acabar la sessió. 

x (la nostra)


https://elpais.com/mamas-papas/2021-09-28/la-importancia-del-refuerzo-con-ninos-dificiles-por-que-los-castigamos-cual-es-el-detonante.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...