D1 pensar | D2 filosofía | D3 Què és un amic? | |
Preguntes | Fa entendre als infants al procés que han de fer per poder pensar i posteriorment parlar, la mestra exemplifica dient que la informació del cap baixa fins la boca i ha de sortir. L'espelma que utilitza és per ajudar als nens a pensar. | Preguntes més complexes pels infants com “Que no podeu fer ara que podreu fer més tard?” o “Hi ha coses que no podeu fer?” que impliquen pensament més complex o més enllà de l'actual. Una pregunta més senzilla ha estat “Sou grans o petits?” | Reflexiona sobre el significat de la amistat, per poder-ho definir diferencia la relación entre “parella” i altres tipus de relació. |
Respostes | Els infants saben que al cap tenen la memòria i la reflexió. Són capacitats que no és poden veure però que si que les senten., per tant obren la boca perquè surtin les paraules. | Només han sabut respondre una de les preguntes. Les altres no han sabut que dir, s’han quedat tots callats. Si intentaven respondre i l’atenció de la mestra anava cap a ells, es quedaven callats “passant”. | Els infants tenen clares les diferències entre aquests tipus de relacions, on algunes conflueixen (amistat i germans) i altres són contraris (parella i fill-mare) |
Retorn | La mestra fa preguntes relacionades amb el tema i va tirant del fil, segons les respostes dels infants els condueix cap a on ella vol. | La mestra repetia la pregunta constantment per si algú responia o si algú feia alguna aportació. Els hi demanava als infants individualment però no obtenia resposta. Fins que deixa el tema perquè no hi ha interacció mestra-infant. | La mestra aprofita les interaccions dels infants i va aportant noves preguntes, extraient més informació. |
Tema | Exercitar el pensament, com sorgeixen les nostres idees i com les podem expressar. | Què és la filosofia? No hi ha element empíric i, per tant, els infants no comprenen per la complexitat i l’abstracte del tema. N poden imaginar ni pensar i, per tant no contesten. Més que en el tema, pensen amb el que la mestra pensa. | És un tema que els infants tenen molt present, és un tema empíric. Per aquest motiu la situació de conversa és rica i els infants participen.. |
Reflexió posterior de les mestres | La mestra surt sorpresa de l’aula perque hi ha un infant que ha mostrat molt interés i una capacitat argumentativa que no s’esperava | La mestra diu que ha estat catastrófic, que no ha funcionat gens, que no sabia que fer perquè no rebia cap tipus de resposta i ja no sabia per on tivar. Cosa que ha fet que hagués d’acabar la sessió. | x (la nostra) |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada