dimarts, 9 de maig del 2023

TASCA 5: NENS FILÒSOFS

 

 

D1: PENSAR

D2: FILOSOFÍA

D3: “QUÈ ÉS UN AMIC?”

PREGUNTES

-Què tens al cap?

-Com sé en el que penses?

-Què significa fer filosofia per vosaltres?

-Sou adults o infants? Per què dius que ets un nen?

-El papa, la mama i la mestra podem fer coses que vosaltres no podeu fer?

-Hi ha coses que no podeu fer ara però després si?

-Què és un amic?

-Com saps que és un amic?

-Als amics els estimem com les parelles?

-La mama és una amiga?

-Els amics poden enfadar-se?

-Un germà i una germana poden ser amics?

 

RESPOSTES

-Un cervell

-Una memòria

-Papa

 

-S’ha d’obrir la boca perquè surtin.

-Parlar i menjar si fa falta...

-Parlar

-Reflexionar

-Pensar

 

-Nens, perquè sóc petit i els meus pares són grans. Els més petits treballen, els grans també.

 

-Sí, fer fotografies.

-Els amics són per jugar.

 

-“A vegades li dona la mà, després li dona a un altre perquè ja té una mà.”

 

-Els novios es fan petons a la boca i es casen.

 

-La mama em fa petons a la boca.

 

-Discutim entre amics

RETORN

-Tens un cervell, molt bé!

-Tens una memòria

-Hi ha un pare al teu cap.

 

-I perquè surti alguna cosa, què fa falta?

-Tens raó.

 

(Durant el diàleg la afirma les respostes dels infants i extreu més informació per fer-los més partícips.)

(Intent de crear un diàleg per part de la mestra, però hi ha poques intervencions i les que hi ha són curtes).

Bon diàleg entre els infants i la mestra.

Molta participació dels infants, gràcies a la mestra que els fa partícips.

 

TEMA

Reflexionar i pensar

Els adults i els infants

Els amics i les amigues

REFLEXIÓ POSTERIOR DE LA MESTRA

Sorpresa de la mestra per la gran participació dels infants i la compenetració entre tots els infants de l’aula.

Sessió massa llarga pel poc resultat extret.

Esperava més participació per part dels infants

Diàleg correcte per la participació dels infants, ja que comentaven el seu entorn i les seves vivències.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...