dilluns, 15 de maig del 2023

TASCA 6: ELS RATOLINS CECS

ELS RATOLINS CECS

1) Fes el recompte de torns

46 torns.

Torns de la mestra: 18

Torns dels alumnes: 25

2) Busca exemples de:

- La mestra recollint aportacions

La mestra recull l’aportació del Yunan quan li diu que expliqui la seva història de la seva àvia, que està relacionada amb el conte que estan llegint. 

- La mestra reconduint idees

La mestra recondueix la idea del Miguel quan comenta que un veí és cec i, la mestra, li comenta que quan el vegi que li pregunti el que està preguntant. Perquè s’ha desviat del conte i recondueix dient, volvamos al cuento. 

- Infants aportant idees a un mateix tema

La mestra pregunta que tracta el conte que llegiràn i el que esperen que expliqui el llibre. Els infants que intervenen són la Carla, el Robert, el Xavier, l’Helena i la Maria, que comparteixen entre tots les seves opinions en base als ratolins del conte i fan diferents aportacions envers el mateix tema. 

- Aportacions que no queden recollides a la conversa general

La mestra pregunta als infants, quin animals coneixen dels que apareixen a la portada del conte.

El Raúl contesta que coneix els ratolins, la Marta comenta que sembla que busquin alguna cosa, el Marcos diu que són cegss. 

Cada infant, fa la seva aportació, derivada del primer comentari i aporten propostes que no queden resoltes al llarg de la conversa. 

- Mestra començant un tema nou

La mestra comença un nou tema, preguntant quants ratolins hi han i que entre tots els contaran.

Els infants tots alhora conten fins a set. 

La mestra fa una segona intervenció i pregunta als infants si els agrada el títol i la portada del llibre. El Marcos respon que a ell no li agrada que contin fins a set i dibuixin només sis animals. 

- Nen o nena començant un tema nou 

La mestra i els alumnes comentaven un conte concret que també tenia ratolins, quan de cop i volta el Miguel diu “Y la historia del ratoncito Pérez”, el qual desemboca en tots els infants parlant del ratoncito Pérez i sobre si saben qui és o no.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...