dilluns, 29 de maig del 2023

LECTURA 6D

 GRUPS INTERACTIUS AL FINAL DE L’ETAPA:


  1. Breu síntesi de la lectura

L’article parla sobre un centre situat a Biscaia. Aquest centre des de fa 4 anys implementa grups interactius de treball des d’I5  a 6è de primària, l’article posa en context aquesta estratègia. Quan l’escola va decidir implementar aquesta estratègia va ser quan van observar  la diversitat lingüística de l’escola, a causa d’això el centre va optar per la implementació de noves pràctiques docents que ajuden al fet que participin més membres de la comunitat educativa.


Van tractar de fer que totes les famílies participessin com a dinamitzadores, però no va sortir com esperaven, perquè els únics dinamitzadors eren els mestres. No obstant això, de manera constant les famílies van anar agafant un paper més participatiu, tot aconseguint que formessin part del projecte. Amb totes aquestes accions, estratègies, etc. Van aconseguir que la por de les famílies, incloent-hi la por del centre d’obrir les aules i que els infants interactuïn amb altres nens d’altres etapes, fos superada.


El dur a terme el projecte dels grups interactius es desenvolupa de la mateixa manera, on el tutor/a gestiona tres activitats diferents per reforçar l’àrea instrumental, potenciant la convivència, l’organització entre els grups heterogenis i l’autonomia. Després, es presenta la proposta a les famílies implicades i voluntàries, que es divideixen per poder crear una activitat dinàmica en concret. Després d’aquesta participació per part de les famílies, els infants aniran girant entorn les activitats/propostes cada vint minuts, arribant a fer les tres propostes. Per últim, tots els agents que han participat en la creació de les activitats, fan una avaluació de les propostes, valorant els resultats i l’èxit d’aquesta envers els infants i la seva motivació-participació. 



  1. Relació d’algun aspecte rellevant amb una altra assignatura, experiència personal…


Al Pràcticum II  vaig tenir l’oportunitat d'intervenir a una escola bressol que treballava en espais lliures i per racons, d’aquesta manera he pogut profunditzar més en la lectura, ja que sabia de quin tema es parlava. Trobem que els espais (les aules) estan dividits en 5 racons (motriu, simbòlic, plàstic, logicomatemàtic, holístic). Aquests racons consisteixen en diferents propostes relacionades amb la seva temàtica, els espais són completament oberts, i adaptats als infants el que permet que tots els infants puguin participar en les propostes que proporcionen. A més, les famílies podien participar de manera que es podien quedar les hores que volguessin. 


  1. Formular una pregunta (dirigida a l’autor/a)

Creus que la intervenció de les famílies condicionen en la interacció social del seu infant?


  1. Seleccionar entre tres-cinc paraules clau del text

  • Grups interactius, aprenentatge dialògic, participació de les famílies

  1. Imatge:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...