dilluns, 8 de maig del 2023

L'aventura de pensar. Lectura 3A

 L’aventura de pensar - Marga Ors



En aquest article, l’autora Marga Ors ens mostra diferents situacions d’aprenentatge que es donen en una aula de cicle mitjà amb un alumnat considerat “mogut” a partir d’un projecte que s’està realitzant de filosofia. 


Primerament, l’autora tracta la importància que té l’ambient a l’hora d’aprendre, ja que aquest és un factor influent i, seguidament, esmenta diferents estratègies que les docents d’aquesta aula segueixen per tal d’aconseguir un ordre i una bona organització i per tal de crear un ambient ric a l’hora d’aprendre.  


Així doncs, un recurs que utilitzen les docents per establir un clima favorable és crear una sèrie de normes pensades i raonades per tot el grup per tal de millorar l’organització. Darrerament, abans del començament de la classe, fan un exercici de relaxació, on es baixa la intensitat de la llum, es posa un tipus de música relaxant i es tanquen els ulls per tal de començar la classe d’una manera tranquil·la. 

Un cop comencen la classe, a partir d’una lectura que han de fer, neix un debat conjunt on s’esmenta el concepte “imaginació” el qual dona peu a un debat sobre què és la imaginació i on l’alumnat aporta les seves idees mitjançant exemples, vivències, etc. 


Opinió personal:


Aquesta lectura m’ha semblat interessant, ja que mostra la rellevància que té crear un espai adequat que afavoreixi el procés d’aprenentatge. A l’igual que quan una persona va al cinema cal un ambient tranquil on hi hagi silenci per fixar l’atenció a la pel·lícula, trobo que a les aules succeeix el mateix, s’ha d’aconseguir un espai que s’adapti a cada moment per captar l’atenció de l’alumnat i treure profit de la classe. 


D’altra banda, penso que construir la normativa de l’aula de manera conjunta és una aspecte que beneficiós, ja que fomenta la participació de l’alumnat aportant idees sobre el que creuen que és convenient fer i que no ho és. A més, considero que és una manera de transmetre la confiança que té el/a docent envers el grup i fer-los/es sentir responsables d’aplicar i complir les normes aportades per ells i elles mateixos. 



Paraules clau: ambient, aprenentatge, estratègies, participació


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...