diumenge, 7 de maig del 2023

L'AVENTURA DE PENSAR

Ens trobem amb una classe de tercer de primària, què les Mestres la consideren moguda. Els alumnes faran un projecte de filosofia. El professorat vol establir un ambient de calma, per això a l'hora de fer l'activitat, seuen en rotllana amb un llum en forma de mussol, per així estimular als infants a pensar de manera filosòfica i estimular el seu pensament individual.

Una estratègia que va utilitzar la mestra per aconseguir calma a l'aula és un mètode de relaxació, basat a apagar les llums, tancar els ulls i que cap persona parli, quan han passat uns minuts, s'obren els ulls i encenen algunes llums, així aconsegueixen relaxar l'ambient de la classe. En ser la primera sessió es creen les normes per aquesta classe. Entre les idees podem trobar normes bàsiques per establir un ordre a la comunicació, però dites al contrari, perquè s'adonin del que no poden fer. Han de justificar perquè volen aquella norma i quines consideraven adequades.La mestra a través de preguntes fa que els alumnes argumentin les seves respostes, fa que exercitin els seus pensaments del conte, acaba creant cert debat a causa de les preguntes que va fent.

A la següent sessió la mestra continua fent preguntes i les enllaça amb la imaginació i fa una reflexió bastant interessant, si la imaginació és igual que somiar. Aquesta pregunta desencadena en moltes respostes per part dels infants, la mestra no forma part de les respostes dels infants, només crea aquest ambient de seguretat i calma perquè ells expressin el que pensen de les preguntes que va formulant. Alhora els infants van comentar que els hi semblava la portada del llibre.

Per acabar, van fer una avaluació figuroanalògica. Els infants havien de triar, entre tres ampolles d'aigua que els mostràvem (una de molt buida, una de mig plena i una de plena), la que representés millor la quantitat d'idees que havien aportat a la sessió. Si n'havien dit molt poques, la primera; si n'havien dit força, la segona, i si n'havien dit moltes, la tercera, i justificar-ho. Quasi tots van triar la tercera, la plena.

A les següents sessions, la mestra en veure l'èxit que ha tingut la seva dinàmica continua amb aquesta, tornant a fer preguntes similars. Com recalca la mestra, els alumnes en aquestes sessions es mostren més oberts a l'hora d'interactuar, no com a altres matèries.En aquest article ens trobem amb una mestra que té un grup mogut i penso que el mètode que utilitza per fer entrar en calma al grup classe és molt bo, a la vista està que ha funcionat de forma correcta. Ha sabut trobar un equilibri entre el qual els infants necessiten i el que s'han de fer a l'aula, també s'ha de donar un cert mèrit als infants per saber endinsar-se dins d'aquesta dinàmica que els afavoreix

Penses que aquesta dinàmica ha pogut solucionar, almenys un part de la problemàtica que té la classe amb la tranquil·litat?

-Filosofar, interès, preguntes, debat i seguretat. https://www.guiainfantil.com/educacion/escuela-colegio/captar-la-atencion-de-los-alumnos-en-clase-de-la-forma-mas-sencilla/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...