dilluns, 8 de maig del 2023

Lectura 3 C: JUNTS ÉS MÉS QUE LA SUMA DE TOTHOM

 


JUNTS ÉS MÉS QUE LA SUMA DE TOTHOM


Síntesi de la lectura:

L'article s'anomena "junts és més que la suma de tothom" està escrit per la Txell Fontanet i l'Olga Romera, publicat a la revista Guix d'Infantil número 71. Se centra en l'explicació del funcionament i metodologia de l'escola pública El Martinet situada a Ripollet.  

És una escola on disposen d'espais diversos que fomenten la relació entre els infants, on la mestra els acompanya en tot moment. Especialment, esmenten la comunitat de petits de 3, 4 i 5 anys. Els infants poden anar lliurement pels espais, interactuar amb els materials o els altres i passar el temps que vulguin. Els espais són acollidors, lluminosos, oberts, funcionals, disponibles, agradables, amables i alegres i pretenen propiciar la interconnexió entre els més petits.Al llarg de la lectura s'esmenten accions o situacions on els infants interaccionen i les mestres observen com interactuen a partir de trobades casuals. Veuen que els infants van orientant les seves accions, eleccions i decisions. Per tant, es fomenta la parla i la comunicació i així la relació entre els infants.

Relació d’una experiència personal:

Des del meu punt de vista considero que aquesta metodologia i funcionament d'aquesta escola és molt positiu perquè gràcies a l'espai i els materials els infants aprenen els uns dels altres. A més, viuen experiències del dia a dia, quotidianes, que els seran útils pel seu desenvolupament.

M'ha semblat molt interessant llegir aquest article perquè justament vaig anar un dia a fer una substitució com a monitora de menjador en aquesta escola amb infants de 5 anys. I m'ha agradat tenir més informació sobre el que fan i el projecte que segueixen. Quan vaig entrar els espais em van deixar molt impactada, ja que, no hi havia ni cadires ni taules. Tot era de fusta, els infants tenien espais per ells. I el pati, que en aquesta escola no l'anomenen pati sinó jardí també és molt natural i quotidià. Tot és fusta, treballen amb la sorra, no hi ha cap material de plàstic i tenen diverses zones de joc. Quan vaig estar al menjador és cert que només estaven els infants de 5 anys menjant perquè els de 3 anys dormien i els de 4 anys menjaven abans, però al pati es barrejaven tots i em van explicar el funcionament que seguien quan no era l'hora del menjador. I va ser sorprenent, ja que els tres cursos es barrejaven per fer moltes propostes on anaven lliurement per les classes.

 

Preguntes:

Les meves preguntes després d’haver llegit la lectura són: Sempre es fan propostes lliures? I si es fa alguna més planificada de quina manera les mestres introdueixen una proposta d’activitat? Quin és el procés?  

 

Paraules clau:

    • Espais oberts
    • Aprenentatge
    • Comunicació 
    • Parla 
    • Interacció  


 

      Font extreta de: https://issuu.com/ajuntamentderipollet/docs/guia_oferta_educativa_ripollet_2020-2021/s/10288620

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...